احمدی پرگو

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: شهرداری کرج صدور پایان کار ساختمانی را منوط به رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های مناسب‌سازی برای معلولان کرده است.

احمدی پرگو در گفت‌وگو با خبرنگار کرج امروز با اشاره به پشت سر گذاشت روز جهانی معلولان که دوازدهم آذرماه بود، اظهار کرد: حمایت همه‌جانبه از افراد دارای معلولیت و تلاش برای حل مشکلات این عزیزان همواره از اولویت‌های شهرداری کرج و رویکردهای عدالت محورانـه در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری معاصر محسوب می‌شود.

وی افزود: عدم دسترس‌پذیری شهر برای معلولان سبب شده است که این گروه از شهروندان از حق زندگی در شهر به‌صورت کامل برخوردار نباشند و نتوانند آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامون خود اعم از ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر شهری تردد کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج یکی از راه‌های برخورداری از همه حقوق اجتماعی برای این عزیزان را تأمین بستر کالبدی مناسب برای حضور فعال افراد و ایجاد فرصت‌های مساوی برای اقشار مختلف در جابجایی و دسترسی به ساختمان‌های عمومی و فضاهای شهری دانست.

احمدی پرگو گفت: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج اقدام به تهیه چک‌لیست الزامات طراحی ساختمان‌های عمومی جهت کنترل نقشه در زمان صدور پروانه ساختمانی و مجموعه ضوابط و دستورالعمل‌های مناسب‌سازی معابر شهری در زمان صدور پایان کار ساختمانی، کرده و صدور پایان کار ساختمانی را منوط به اجرای ضوابط مذکور کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین به‌منظور یکسان‌سازی و پیوستگی پیاده‌روها و جلوگیری از ایجاد هرگونه اختلاف سطح و مانع در معابر پیاده، بازدید و کنترل کدهای ارتفاعی ساختمان‌ها و اجرای صحیح رمپ پارکینگ و عدم احداث پله در پیاده‌رو در همه مراحل ساختمانی و بررسی نقشه‌های کف سازی پیاده‌رو شامل جانمایی باغچه، مبلمان شهری و ... در زمان کنترل نمای ساختمانی در دستور کار این معاونت قرارگرفته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج افزود: شهرداری کرج نیز با تشکیل ستاد مناسب‌سازی و برگزاری جلسات مستمر پایش و کنترل همه اقدامات صورت گرفته در این خصوص، ساماندهی و رفع معضلات موجود در فضاهای شهری را در نیز دستور کار خود قرار داده است.

احمدی پرگو گفت: اجرای ضوابط و مقررات جهت افزایش حضور پذیری معلولان و تقویت جایگاه واقعی این افراد در جامعه مستلزم شکل‌گیری عزم و همیاری ملی و به‌کارگیری ظرفیت همه آحاد مردم است که انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط با اهتمام ویژه و بهره‌گیری از دانش و ضوابط و مقررات مصوب بیش‌ازپیش بتوانند در این مسیر گام بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =