• ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
  • کد خبر: 78348
کرونا - کراپ‌شده

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: با ورود به فصل پاییز و با سرد شدن هوا، شاهد شیوع دیگر بیماری‌های ویروسی هستیم که این امر زمینه ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ مهرداد بابایی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان البرز اظهار کرد: رنگ‌بندی البرز همچنان مثل هفته گذشته است و به‌جز طالقان با رنگ آبی و اشتهارد با رنگ زرد؛ مابقی شهرستان‌های البرز همچنان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۹۰۰ نفر براثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این آمار همچنان دو برابر بستری‌های پیک اول است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر براثر ابتلای قطعی به کرونا جان خود را ازدست‌داده‌اند.

بابایی اضافه کرد: حدود ۲۰۰ نفر از این بیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند که وضعیت جسمی آن‌ها در مقایسه با سایر بیماران نوسان بیشتری دارد.

وی در پاسخ به علت نوسان در آمار فوتی‌های استان علی‌رغم سیر نزولی بیماری، گفت: دو تا سه هفته طول می‌کشد تا اثر افزایش یا کاهش بیماران بستری بر روی آمار فوتی‌ها نمود پیدا کند و همین باعث نوسان در آمار ارائه‌شده است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با تأکید بر حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در شرایط فعلی، گفت: با ورود به فصل پاییز و با سرد شدن هوا، شاهد شیوع دیگر بیماری‌های ویروسی هستیم که این امر زمینه ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

بابایی گفت: از مردم درخواست می‌شود حتی اگر دو دُز واکسن کرونا را هم دریافت کرده‌اند؛ نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی سهل‌انگاری نکنند تا روند نزولی بیماری در استان ادامه‌دار باشد و به‌روزی برسیم که تعداد فوتی‌ها و بستری‌های کرونایی در البرز به صفر برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =