مانور زلزله

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از برگزاری بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» خبر داد.

محمد جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز، هدف از اجرای این مانور را افزایش سطح آگاهی دانش‌ آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌ آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن و درنهایت ایجاد فرهنگ ایمنی، مقاوم‌سازی مدارس و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه سرعت عمل، افزایش مهارت‌های دانش آموزان از اهداف مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس است، گفت: مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس سراسر کشور با به صدا درآمدن زنگ زلزله به‌طور هم‌زمان برگزار شد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اضافه کرد: در این مانور، دانش‌ آموزان با شنیدن زنگ (آژیر) زلزله که از رادیو سراسری پخش شد،  عکس‌العمل صحیح و سریع را در طبق سناریوی تعریف‌شده  انجام دادند و پس‌ازآن به فضای باز و ایمن حیاط مدرسه رفتند.

جمشیدی افزود: در ادامه تیم‌های دانش‌آموزشی آموزش‌دیده  (آتش‌نشانی، اورژانس، هلال‌احمر، اورژانس اجتماعی و...)، اطفاء حریق، چادرزنی و مداوا مصدومین و ... را بامهارت و سرعت کامل انجام دادند.

وی ادامه داد: در برگزاری این مانور سراسری تلاش شد،  با محوریت ایمنی در برابر زلزله در مدرسه و خانه، اطلاعات جامعی به مخاطبان ارائه شود که با فراگیری آن مطالب بتوانند در مقابل زلزله احتمالی از آمادگی لازم برخوردار شوند.

به گفته جمشیدی، سازمان آتش‌نشانی کرج امسال نیز همچون سال‌های گذشته به همراه دیگر سازمان‌های امدادی در برگزاری این مانور مشارکت فعال داشت.

این مسئول اضافه کرد: در این مانور یک دستگاه خودرو و پنج مدرس شرکت داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =