مانور عملیاتی

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از برگزاری مانور عملیاتی اطفای حریق ساختمان‌های بلندمرتبه در منطقه یک عملیاتی خبر داد.

محمد جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: این مانور بر پایه سناریو از پیش تعریف‌شده در یک ساختمان شش طبقه در کلاک پایین اجرا و بلافاصله نیروهای عملیاتی این سازمان وارد عملیات شدند.

وی هدف از برگزاری این مانور را بررسی فرماندهی عملیات اطفای حریق وامداد و نجات در حریق ساختمان‌های بلندمرتبه و افزایش آمادگی جسمانی و عملیاتی نیروهای آتش‌نشان ذکر کرد.

به گفته سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در این مانور بیش از ۳۲ نفر آتش‌نشان و نجات گر با تجهیزات فردی و جمعی و با حضور هفت ایستگاه از منطقه یک عملیاتی و با استفاده از هفت‌دستگاه خودروهای سنگین، سبک و تجهیزات مربوطه در مجتمع مسکونی  واقع در کلاک پایین خیابان ویلا مجتمع نیروی هوایی کلاک، توان خود در این زمینه را به نمایش گذاشتند.

جمشیدی در تشریح جزئیات مانور عملیاتی گفت: در این مانور گروه تخصصی اطفای حریق و گروه تخصصی امداد ساختمان‌های بلندمرتبه باهدف افزایش آمادگی جسمانی و عملیاتی نیروهای آتش‌نشان در راستای امدادرسانی به شهروندان در محل حادثه حضور یافتند.

وی اهداف اصلی این مانور را آمادگی و هماهنگی بین تیم‌های عملیاتی و اعزامی از ایستگاه‌های هم‌جوار منطقه یک، شناخت نفرات تیم‌ها نسبت به فرماندهان وافسران منطقه، شناخت نفرات نسبت به استعداد تجهیزات و خودروهای ایستگاه‌های هم‌جوار، ارزیابی نقاط ضعف و قوت عملیات (مانور)جهت بهبود و بهینه‌سازی رویه‌ها در آینده و انجام کار تیمی و نحوه پیاده‌سازی تکنیک‌های عملیاتی و فرمان پذیری از فرماندهی واحد عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =