بازدید قطار شهری

شهردار کلانشهر کرج گفت: با تکمیل ایستگاه شهید سلطانی و بهره برداری از آن طی آینده ای نزدیک، روند تکمیل متروی کرج و تهران نهایی شده و با تحقق مسیر ارتباط ریلی با پایتخت، مسافرگیری تجاری آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار کرج امروز، مهرداد کیانی همراه با سید مرتضی اعتصامی عضو شورای اسلامی این کلانشهر به صورت سرزده از آخرین مراحل تکمیل ایستگاه شهید سلطانی مترو بازدید به عمل آورد و طی سخنانی اظهار داشت: به موازات تکمیل این ایستگاه مهم و محوری، سه ایستگاه میدان امام حسین (ع)، چهارراه مصباح و چهارراه هفت تیر نیز به سرعت در حال تجهیز و ساخت ابنیه هستند و در آینده ای نزدیک بهره برداری از قطار شهری به صورت تجاری و مشابه مترو در دیگر کلانشهرها آغاز می شود.

وی گفت: این اتفاق بزرگ و مبارکی است؛ پروژه مترو بیش از دو دهه به صورت نیمه تمام باقی مانده بود و پس از تلاش‌ها در دوره گذشته، در دوره کنونی روند اقدامات و پیگیری ها و تخصیص اعتبارات کلان تکمیل و نهایی شد و پس از افتتاح چند ایستگاه، در آینده ای نزدیک متروی کرج و تهران به عنوان مهم‌ترین حلقه این زنجیره به یکدیگر متصل شده و جابجایی مسافرین همه روزه و در ساعات صبح الی شب انجام خواهد شد.

کیانی عنوان کرد: قطار شهری زیرساختی مهم در حمل و نقل عمومی به شمار می رود و به ویژه با افزایش ترافیک و آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور، انجام سفرهای درون شهری از طریق زیر زمینی می تواند در کاهش مشکلات موثر باشد و اراده ما نیز تسریع در تحقق این مهم می باشد. همچنین اقدامات لازم برای خریداری واگن های جدید و انتشار اوراق مشارکت جهت تامین مالی انجام شده است.

اتصال متروی کرج و تهران امسال نهایی و مسافرگیری تجاری آغاز می شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =