• ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
  • کد خبر: 71160
رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز قم

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم در حاشیه بازدید از باغ گل‌ها و هفتمین جشنواره لاله های کرج گفت: امروزه کلانشهر کرج را در سطح سایر استان ها با عنوان لاله می شناسند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیام جوادیان با اشاره به اینکه این نمایشگاه توانسته در هفتمین سال نیز برگزار شود بیان کرد: در بسیاری از شهرها جشنواره و برنامه های نمادینی برگزار می شود اما به ندرت این دسته از فعالیت‌ها به صورت مستمر برگزار می شود.

به گفته وی؛ برپایی پیوسته این جشنواره نشان از همدلی در مدیریت شهری و حمایت شورای اسلامی شهر در ادوار گذشته تاکنون است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این استمرار در برگزاری نشان از یک حرکت کارشناسی  برنامه ریزی شده در مجموعه مدیریت شهری و مطالبات شهروندان کرجی بوده که هر سال با موفقیت بیشتری ادامه پیدا کرده است.

این مسئول با بیان اینکه ترویج فرهنگ استفاده از گل و گیاه و فضای سبز و جلب مشارکت های مردمی از اهداف برگزاری این رویداها است، تصریح کرد: از جمله نکات مثبت در این جشنواره ایجاد دو بازار فروش گل و ملزومات مربوط به آن است که با قیمتی مناسب به بازدید کنندگان گل و گیاه عرضه می کند و این موضوع بستر ساز پیوند زندگی شهر نشینی با گل و گیاه آپارتمانی و راهکاری برای فرهنگ سازی در راستای نگهداری گلهای زینتی در محل زندگی و کار انسان است.

وی با اشاره به وجود امکانات رفاهی همچون رستوران، کافی شاپ و مرکز نگهداری حیوانات و باغ پرندگان که موجب استفاده اقشار مختلف و جذابیت بیشتر برای این مجموعه شده است بیان داشت: یکی از بهترین اقدامات در جشنواره لاله ها حضور پر شور و اشتیاق دانش آموزان و کادر آموزشی به صورت رایگان در این جشنواره است.

مدیر سابق باغ گل‌های اصفهان، با اشاره به اینکه امروزه این کلانشهر را در سطح سایر استان ها با عنوان کرج – لاله – نوروز  می شناسند، گفت: جذب گردشگر از سایر شهرها موجب اشتغالزایی برای این شهر می شود و این همان بخشی از اقتصاد پایدار و پویای شهری است که هدف تمامی شهرداری ها در کل کشور است.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج و تمامی دست اندرکاران برپایی هفتمین جشنواره لاله ها ی کرج اظهار کرد: طراحی عرصه های فضای سبز و گلکاری صورت گرفته در این باغ  از کیفیت و سطح خوب و بالایی برخوردار بوده و امیدوارم با برگزاری و استمرار این گونه جشنواره ها بتوانیم علاوه بر آموزش و فرهنگ سازی استفاده مطلوب از محیط زیست و فضای سبز در زندگی شهری موجب انسجام بیشتر تولید کنندگان داخلی، و در جهت ارتقا کیفیت تولیدات داخلی گامی موثر برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =