سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری

کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج در آخرین جلسه خود، اساسنامه تشکیل دو سازمان زیباسازی و بوستان‌ها و فضای سبز شهری کرج را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج ضمن اشاره به تصویب طرح اصلاح اساسنامه و فعالیت مجزا سازمان بوستان‌ها و فضای سبز از سازمان زیباسازی در کمیسیون تلفیق، اظهار کرد: این طرح با پیشنهاد رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و ۱۱ امضای موافق در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۵ از سوی رئیس شورا به کمیسیون تلفیق ارجاع شده بود و در صد و شصت و هشتمین جلسه تلفیق به تصویب رسید.

وی بیان داشت: مطالعه طرح ادغام یا تفکیک این سازمان‌ها در دی ماه سال ۱۴۰۱ هنگام بررسی و اصلاح اساسنامه سایر سازمان‌های شهرداری از سوی رئیس وقت کمیسیون تلفیق به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری واگذار شده بود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج افزود: در این جلسه ابتدا تفکیک سازمان زیباسازی از فضای سبز مصوب شد و سپس نام سازمان زیباسازی و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری رای اکثریت آرا را به خود اختصاص داد.

چپردار گفت: پیشنهاد اصلاح اساسنامه و ماده ۸۴ قانون شهرداری‌ها در سازمان زیباسازی و ماده ۵۴ قانون شهرداری‌ها در سازمان فضای سبز نیز به رای گذاشته شد که با اکثریت آرا به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: مقرر شد تا معاونت برنامه‌ریزی شهرداری کرج حداکثر تا ۱۵ روز اصلاح اساسنامه را نهایی و برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج تأکید کرد: شهرداری در صورت نهایی و مصوب شدن اصلاحات اساسنامه سازمان زیباسازی و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری می‌بایست اقدامات قانونی از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور را در دستور کار خود قرار دهد.

وی یادآور شد: در این جلسه معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرج از نهایی شدن تغییرات اساسنامه‌های چهار سازمان شهرداری کرج بابت کسب درآمد از ماده ۵۴ به ماده ۸۴ قانون شهرداری و تغییر نام سازمان سرمایه‌گذاری به شرکت سرمایه‌گذاری که در شصت و پنجمین جلسه کمیسیون تلفیق مصوب شده بود، خبر داد.


منتشر شده در تاریخ سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =