چپردار

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر کرج گفت: تعهد سرانه فضای سبز در طرح تفصیلی جدید و برابر قانون هوای پاک توسعه پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ جواد چپردار در گفتگو با خبرگزاری مهر اظهار کرد: انتشار آمار علمی، قانونی و مستند سرانه‌های شهری یکی از مهم‌ترین چالش‌های مدیریت شهری است، از این رو در فرآیند بررسی طرح تفصیلی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج طی مکاتبه‌ای با شهردار، معاونت شهرسازی و رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری درخواست ارائه سرانه فضای سبز شهرداری را کرده است.


وی افزود: در این خصوص شهرداری طی مکاتبه‌ تاریخ ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳، در پاسخ به درخواست رئیس کمیسیون و بر اساس نقشه وضع موجود شهر کرج، برداشت سال ۱۴۰۰ مشاوران طرح تفصیلی و آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری آمار واقعی سرانه‌های فضای سبز در سه شاخص شهرسازی و معماری، طرح جامع و قانون هوای پاک را اعلام کرد.


چپردار گفت: بر این اساس و از آنجا که در مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری، مساحت پارک‌های عمومی ملاک عمل جهت تعیین سرانه است، لذا بر اساس مصوبات شورای عالی و جمعیت یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ این سرانه معادل سه مترمربع، بر اساس شاخص‌های طرح جامع ۵.۶ مترمربع و قانون هوای پاک ۱۳.۲ متر مربع برآورد می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر کرج بیان داشت: معاونت شهرسازی تعهد داده که در فرآیند بررسی، تصویب و اجرای طرح تفصیلی جدید پنج مترمربع به میزان این سرانه‌ها بیفزاید؛ بر اساس این تعهد سرانه فضای سبز در طرح تفصیلی جدید و برابر قانون هوای پاک از ۱۳.۲ به ۱۸.۲ متر مربع توسعه خواهد یافت، ضمن آنکه مبنای سرانه بر اساس مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری از سه به هشت مترمربع افزایش پیدا می‌کند.


وی اضافه کرد: این دوره از شورای اسلامی شهر نهایت اهتمام و جدیت در حفظ و گسترش فضای سبز را اولویت برنامه‌های خود داشته است. الزام در ارائه و شرط تصویب پیوست‌های زیست محیطی قبل از انعقاد هر نوع تغییرات کاربری، لوایح، مناقصات، انعقاد قرارداد پروژه‌های عمرانی، شهرسازی و صدور آرای کمیسیون ماده ۷ در جهت حفظ و توسعه فضای سبز از اهم این اولویت‌ها به شمار می‌رود.


چپردار اظهار کرد: البته پاسخ به الزام پیوست‌های زیست محیطی و حفظ و توسعه اشجار و فضای سبز از سوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با ارائه ضرورت‌های فنی، عمرانی، ترافیکی، شهرسازی و مالی در انجام پروژه‌ها جداست و هر کمیسیون، معاونت و یا سازمان باید پاسخگوی اولویت مطالبات مردم و سؤالات نخبگان دلسوز خبری در اجرای پروژه‌ها باشد.



منتشر شده در تاریخ سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =