1

معاون شهرسازی و معماری کرج گفت: شهرداری طی چند سال گذشته ۵ قطعه زمین را شناسایی و پس از اخذ موافقت با تغییر کاربری آنها در کمیسیون ماده ۵،  پتانسیل تولید هزار واحد مسکونی را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس سعیدی کیا در جلسه برنامه ریزی برای برگزاری نشستی تخصصی با محوریت تولید مسکن ارزان قیمت در کرج اظهار کرد: در این دولت تمرکز ویژه‌ای بر خانه دار کردن اقشار کم برخوردار و ساکنان بافت‌های فرسوده شده است.


وی با اشاره به اینکه در راستای تحقق هدف مذکور به زودی جلسه‌ای تخصصی به ریاست استاندار محترم و دبیری اداره کل راه و شهرسازی البرز برگزار می‌شود.


وی توضیح داد: در این نشست شاهد برگزاری پنل‌های تخصصی مختلفی خواهیم بود که دبیری یکی از آنها با عنوان " جذب سرمایه گذار در حوزه مسکن" به عهده شهرداری کرج است.


وی اضافه کرد: در این نشست کلیه بسته‌های تشویقی‌ای که شهرداری کرج برای تولید مسکن ارزان قیمت تهیه کرده مجددا ارائه خواهد شد.


این مسئول تصریح کرد: سرمایه گذاران با استفاده از این بسته‌های تشویقی می‌توانند با شرایط ب مناسب نسبت به ساخت مسکن ارزان قیمت در بافت‌های فرسوده شهر اقدام کنند.


وی ابراز کرد: بسته‌های تشویقی شهرداری برای حمایت از تولید مسکن ارزان قیمت از دو بخش تشکیل شده که شامل حمایت‌های مالی و ضابطه‌ای است.


معاون شهرسازی و معماری کرج گفت: در کنار این موارد، شهرداری طی چند سال گذشته ۵ قطعه زمین را شناسایی و پس از اخذ موافقت با تغییر کاربری آنها در کمیسیون ماده ۵،  پتانسیل تولید هزار واحد مسکونی را فراهم کرده است.


وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرداری به تنهایی توان مالی برای ساخت این زمین‌ها را ندارد به دنبال جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است تا این اقدام به صورت مشارکتی انجام شود.


سعیدی کیا تصریح کرد: پس از ساخت این واحدها، شهرداری در قالب طرح کلید به کلید نسبت به جابه جایی بخشی از ساکنان بافت فرسوده به واحدهای مسکونی جدید اقدام می کند.


وی گفت: شهرداری تمام توان خود را برای حمایت از سرمایه گذاران و تولید مسکن ارزان قیمت بکار گرفته ولی هزینه‌های ساخت صرفا عوارض شهرداری نیست و موارد متعددی از جمله هزینه‌های نظام مهندسی، مصالح و ... را نیز شامل می‌شود.


وی ابراز کرد: شهرداری به سهم خود هر حمایت و تشویقی را که می‌توانسته در این خصوص اعمال کرده ولی قطعا این موارد محرک کافی نیست و باید همه دستگاه‌های درگیر در این خصوص پای کاربیایند.  


به گفته سعیدی کیا؛ به زودی اطلاع رسانی لازم در خصوص زمان و مکان برگزاری این نشست صورت می‌گیرد.

منتشر شده در تاریخ ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =