مهرداد کیانی

شهردار کرج تاکید کرد: رسوم کهن چهارشنبه سوری را با جایگزین کردن ترقه بازی و انفجارهای پر خطر و پر سر و صدا به کام خود و دیگران تلخ نکرده و با این اقدام غم و سوگواری را به خانواده ها تحمیل نکنیم.

مهرداد کیانی در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، ضمن اشاره به رسوم کهن چهارشنبه آخر سال گفت: در ایران قدیم این روز را به دلایل گوناگون جشن می گرفتند که یکی از آنها شکرگذاری برای سلامتی در یک سال گذشته و آرزوی استمرار این سلامتی در سال آتی بوده است.

کیانی افزود: در حالی که حفظ سلامتی در این جشن از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است متاسفانه طی سال های مختلف رسوم و بدعت هایی به این مراسم اضافه شده که نه تنها به حفظ سلامتی افراد نمی انجامد بلکه خطرات و آثار نامطلوب بسیاری را برای آنها به همراه دارد.

وی از نوجوانان و جوانان به عنوان گروهی یاد کرد که بیش از سایر گروه ها در معرض آسیب های ناشی از رسوم نامطلوب این جشن قرار دارند و اضافه کرد: در بسیاری از موارد دیده شده که خطرات اقدامات این قشر به نقص عضو یا آسیب به کودکان، بانوان باردار و سایر افراد جامعه منجر شده است.

شهردار کرج خاطرنشان کرد: خانواده ها با آگاهی رسانی به فرزندان و جایگزین کردن جمع های خانوادگی و مطلوب به جای اقدامات نامناسبی چون ترقه بازی و منفجر کردن انواع ابزارهای انفجاری، از آثار گرانبار و خطرناک این شب بکاهند.

این مسئول، همچنین به آمادگی شهرداری کرج و تلاش های این مجموعه به منظور حفظ نظم و امنیت در شهر اشاره و اذعان کرد: با توجه به خطرات احتمالی این شب، ماشین آلات و نیروهای امدادی و عملیاتی شهرداری در آماده باش کامل قرار دارند.

به گفته کیانی، آماده باش تعداد ۹۶ دستگاه خودروی عملیاتی و سه نیروی عملیاتی به ازای هر خودرو از تمهیدات شهرداری کرج به منظور برگزاری هر چه آرام تر و امن تر شب چهارشنبه آخر سال است.

منتشر شده در تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =