1

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: علاوه بر مسئولان، لازم است مردم نیز در زمینه مقابله با شرایط بحرانی و مدیریت آن آموزش ببینند و در این زمینه باید برنامه‌های آموزشی عمومی برای مناطق بحران‌خیز تعریف و اجرایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس سعیدی کیا با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث مرکز فرماندهی مدیریت بحران شهرداری کرج اظهار کرد: مدیریت شهری کرج به دنبال ایجاد پایگاهی جهت مدیریت یکپارچه بحران در زمان وقوع حوادثی مثل زلزله، سیل و ... است.

وی با اشاره به اینکه کرج با مخاطراتی از جمله وجود چهار گسل فعال، بافت فرسوده و ناکارآمد در مناطق مختلف، مهاجرپذیری بالا، حاشیه نشینی و ... مواجه است، توضیح داد: این موارد لزوم آمادگی در مواجهه با بحران‌ها را دو چندان می‌کند.

سعیدی کیا اضافه کرد: پروژه احداث مرکز فرماندهی مدیریت بحران شهرداری کرج در مرحله مطالعه قرار دارد و بعد از آن نسبت به جانمایی و طراحی فضای آن اقدام خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای کاهش خسارات جانی و مالی در زمان وقوع بحران لازم است اقداماتی صورت بگیرد که پایش ساختمان‌های ناایمن و ناپایدار، پایش گودبرداری‌های خطرناک در مناطق دهگانه و شناسایی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده‌ای که در زمان وقوع بحران بیشترین خسارت را می‌بینند، جزئی از آن است.

عباس سعیدی کیا تصریح کرد: مدیریت شهری کرج در کنار موارد مذکور به دنبال راه اندازی نرام‌افزار جامع مدیریت بحران شهر کرج است که در مرحله مطالعه اولیه قرار دارد به زودی تدوین آن با همکاری سازمان فاوا آغاز می‌شود.

این مسئول در پایان با تاکید بر ضرورت آموزش‌های مقابله با بحران به مردم، گفت: علاوه بر مسئولان، لازم است مردم نیز در زمینه مقابله با شرایط بحرانی و مدیریت آن آموزش ببینند و در این زمینه باید برنامه‌های آموزشی عمومی برای مناطق بحران‌خیز تعریف و اجرایی کرد.

منتشر شده در تاریخ ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =