جشنواره لاله‌ها

نایب رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج خواستار برگزاری جشنواره گل های داوودی در محدوده کاخ مروارید مهرشهر شد.

به گزارش پایگاه خبری  کرج امروز علیرضا رحیمی عضو شورای اسلامی شهر کرج در حاشیه بازدید از دهمین جشنواره لاله ها که در پارک شهید چمران برگزار شد اظهار داشت: به بزرگترین فرش گل کشور در شهر کرج با مساحت حدود ۲۷۰۰ مترمربع می توان به عنوان یکی از ویژگی‌های شاخص این جشنواره اشاره کرد.

وی افزود: در این جشنواره حدود پانصد هزار گل های لاله با ۳۷ واریته و فصلی کاشته شد و به ثمر نشست.

علیرضا رحیمی هدف از برگزاری اینگونه جشنواره ها را افزایش نشاط اجتماعی بین شهروندان محترم دانست و افزود: آشنایی بیشتر با گلهای فصلی و گل لاله که شهر کرج به عنوان یکی از خاستگاه های ترویج این گل در کشور شناخته شده است و نهادینه شدن فرهنگ گل و گیاه و احترام به طبیعت جزء اهداف این جشنواره می باشد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج، از فضای سبز کاخ مروارید به عنوان یکی از فضاهای سبز شهر کرج یاد کرد و خواستار شد: با توجه به اینکه حفظ و نگهداری فضای سبز کاخ مروارید برعهده شهرداری کرج می باشد مدیریت شهری برنامه ریزی نماید جشنواره گل های داوودی را در فصلی مناسب در این نقطه از سطح شهر برگزار کند.

رحیمی از ترافیک ایجاد شده در محدوده پارک شهید چمران و گاهاَ اتوبان تهران-کرج-قزوین به عنوان مشکلات و معضلات جشنواره لاله عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به استقبال و بازدید های فراستانی و همچنین بازدید سفیر ونزولا و تیم همراه که از این نمایشگاه صورت گرفت در حوزه گردشگری و شناساندن شهر کرج می توان نقش آفرینی کرد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج اضافه کرد: همچنین برنامه ریزی هدفمند و آینده نگری در جنوب شهر کرج محدوده مهرشهر و فضای سبز کاخ مروارید جشنواره گل های داوودی دیده شود که این نقطه از سطح شهر هم فرشی از گلهای داوودی و فصلی را داشته باشیم تا تمرکز این موضوع برطرف شود، ضمن اینکه می‌توانیم دسترسی بهتری برای بازدید کنندگان و همچنین مهمانان شهرها و استانهای مجاور شهر کرج را نیز  داشته باشیم.

شهر کرج خواستگاه ترویج گل لاله در کشور شناخته شده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =