55

اطلاع رسانی به شهروندان در مورد میزان روزانه آلاینده های هوا در مناطق مختلف شهر، جزو حقوق ابتدایی شهروندان است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ علی اصغر همتی با اشاره به اهمیت راه اندازی سامانه پیش آگاهی کیفیت هوا در شهر کرج گفت: اطلاع رسانی به شهروندان در مورد میزان روزانه آلاینده های هوا در مناطق مختلف شهر، جزو حقوق ابتدایی شهروندان است تا بتوانند با آگاهی از میزان آلاینده ها در سطح شهر تردد کرده یا از سفرهای غیر ضرور خودداری نمایند.

وی بیان کرد: با پیگیری های مجدانه و مستمر معاونت خدمات شهر شهرداری کرج، چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوای متعلق به اداره کل محیط زیست استان البرز تحویل معاونت خدمات شهری شهرداری کرج شد. 

این مسئول ادامه داد: طی جلسه ای که  پیرامون طراحی و اجرای سامانه تجمیع داده های بر خط و آنلاین ایستگاه های سنجش کیفیت هوا و مدیریت نمایشگرهای شهری برگزار شد قرر براین شد، این سامانه تجمیع داده های سه ایستگاه سنجش ذرات متعلق به این معاونت و چهار ایستگاه اداره کل محیط زیست استان البرز که تحویل معاونت خدمات شهری شده همچنین  طراحی سایت، اپلیکیشن موبایل، سنسورهای حرارت و دما، ضربه و دوربین داخل ایستگاه های سنجش کیفیت هوا را انجام خواهد داد.

وی اطلاع رسانی صحیح در خصوص شاخص کیفیت هوا راحق مسلم شهروندان دانست و گفت: متاسفانه نقص فنی و مشکلات عدیده این ایستگاه ها بخصوص در مواقع آلودگی هوا در فصول پاییز و زمستان مانع اطلاع رسانی صحیح شده است.

این مسئول ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این ایستگاه ها و اطلاع رسانی به موقع بستری فراهم می شود تا شهروندان از میزان آلودگی هوا مطلع شده و از سفرهای غیر ضرروی در روزهای آلوده تر خودداری نمایند و به این ترتیب کمتر دچار آسیبها و بیماری های ناشی از آلودگی هوا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =