حاجی قاسمی

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه در موضوعاتی نظیر بحران، تجربه ملی و بین‌المللی وجود دارد، گفت: راهبرد صحیح در خصوص مدیریت بحران توسط سیاستگذاری صورت خواهد گرفت.

مجتبی حاجی قاسمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اینکه طی سال گذشته در تصویب بودجه اداره کل بحران و در خصوص کاهش بودجه بحث و گفت و گو شده، عنوان کرد: در حال حاضر عددهای جذب امسال گویای این موضوعات است.

حاجی قاسمی بیان کرد: مدیریت شهری کلان شهر، هارمونی و نظمی از بالا می‌خواهد و بررسی موضوعاتی به صورت مجزا و پیشنهادات تو خالی باعث می‌شود که در خصوص مشکلات و موضوعات اتفاقی صورت نگیرد.

وی با تأکید بر اینکه با سیاستگذاری صحیح است که بحران، مدیریت می‌شود؛ افزود: این بدین دلیل است که ساختمان‌های شهربا کسب مجوز از شهرداری ساخته می‌شوند و شهرداری با مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی و ایجاد زیر ساخت‌های لازم می‌تواند در مدیریت بحران کمک شایانی کند.

عضو شورای اسلای شهربا تأکید بر اهمیت زیر ساخت‌های مقاوم جهت مدیریت بحران افزود: اگر زیر ساخت‌های مقاوم برای مدیریت بحران وجود نداشته باشد وجود بهترین امکانات مدیریت بحران و بهترین شبکه مخابراتی و... نمی‌تواند در هنگام وقوع حادثه چاره ساز باشند.


حاج قاسمی با بیان اینکه طبق تجارب کشورهای دیگر مهمترین موضوع در بحران‌ها وجود سرویس‌های بهداشتی است، گفت: این موضوع در جهت مدیریت بحران در زلزله باید در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: این گونه موضوعات با حمایت مستقیم و سیاستگذاری‌های نقطه‌ای درست نمی‌شود و اگر می‌خواهیم بحران را مدیریت کنیم باید زیر ساخت‌های شهر را در حوزه‌های آتش نشانی و شهرسازی اصلاح و تصحیح کنیم.

عضو شورای شهر کرج همچنین بر اهمیت موضوعات فرهنگی در مدیریت بحران در زلزله تأکید کرد و گفت: آموزش مقابله با زلزله به کودکان نمونه‌ای از موضوعاتی است که باید به جد به آن پرداخته شود.

منتشر شده در تاریخ ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =