محمدرضا ناصرخاکی

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج گفت: با اجرای تقاطع غیر همسطح رجایی شهر توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج یکی از معضلات ترافیکی مهم شهر کرج در منطقه فلکه اول رجایی شهر حل می‌شود.

محمدرضا ناصرخاکی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: اسناد مناقصه این پروژه آماده و به امور پیمان‌ها ارایه شده تا برای درج فراخوان آگهی اقدام لازم صورت گیرد.  

وی با اشاره به اینکه طرح این تقاطع به صورت سه سطحی احداث می‌شود، عنوان کرد: سطح اول منفی یک (مسیر مطهری به سمت بلوار آزادی جنوب) به صورت زیرگذر است که با پیش‌بینی که صورت گرفته و با روشی اجرا می‌شود که به پهنای باند تقاطع در قسمت همسطح کمک می‌کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج گفت: در تقاطع غیر همسطح قائم و شهید روزبهانی نیز دسترسی محلی روی زیرگذر طراحی شده و بعد از تملکات ضلع شمالی بلوار شهیدان میرزایی پرور در فاز بعدی، مسیر غرب به سمت شرق مطهری را به صورت روگذر طراحی کردیم.  

ناصرخاکی با بیان اینکه اجرای فاز دوم ممانعتی با فاز در حال اجرای فعلی ندارد، گفت: طرح های مذکور در شورای ترافیک استان هم به تصویب رسیده و در کمیسیون ماده ۷ هم مورد تایید قرار گرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در ادامه طول این زیرگذر را در حدود ۵۴۱ متر ذکر و عنوان کرد: این طرح در دو لاین حرکت می‌کند و پروژه یاد شده یکی از تقاطعات بسیار مهم است که کمک شایانی به کاهش مصرف سوخت، عدم انتشار آلاینده‌های فسیلی و در نهایت تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک دارد.

وی در انتها تاکید کرد: با توجه به کاربری‌هایی که وجود دارد عملا بحث تملکات امکان‌پذیر نیست و از فنون مهندسی ترافیک استفاده شده که ما هیچ معارض ملکی نداشته باشیم.

منتشر شده در تاریخ ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =