روز خبرنگار

آنچه آوازه آدمی را تا سال‌ها پس از رحلت نیز زنده و پویا نگاه می‌دارد تعهد و صداقت نسبت به انجام رسالتی است که جامعه به عهده‌اش گذاشته؛ مسیری که شهید صارمی به درستی طی کرد و تبدیل به رمز ماندگاری‌اش شد.

به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، شهردار کرج در پیامی، فرا رسیدن هفدهم مردادماه، روز خبرنگار را به همه فعالان عرصه قلم و خبر تبریک گفت.

کیانی در این پیام آورده است:

ارتقای آگاهی در هر زمینه و با هر سطحی، به تحولی بزرگ منجر می شود. آن کسانی که اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را سرلوحه عملکرد خود قرار داده اند، به یقین دارای موهبتی از جانب خداوند هستی بخش هستند و شکرگزاری از این نعمت الهی جز با انتقال حقایق و صداقت در گفتار و نوشتار حاصل نمی شود.

آن هنگام که شهید آزاده و سرافراز "محمود صارمی" در کنار هشت کنسولگر ایرانی مستقر در مزار شریف توسط طالبان محاصره شد، آنچه نام او را برای همیشه سر زبان ها انداخت و "صارمی" را به عنوان شهید عرصه خبر و نمادی برای روز خبرنگار تبدیل کرد، تعهد و اعتقاد او به اجرای رسالت حرفه‌ای و خبری‌اش بود.

ایشان تا آخرین دم و لحظه حیات، به رغم تهدید مستقیم نیروهایی که با سلاح گرم احاطه‌اش کرده بودند، وظیفه خود را به انجام رساند و با مخابره این جمله که : "من محمود صارمی خبرنگار ایرنا هستم ..." آخرین اثر هنری و حرفه ای خویش را ثبت و ضبط کرد.

با این وصف آنچه آوازه آدمی را تا سال‌ها پس از رحلت نیز زنده و پویا نگاه می‌دارد تعهد و صداقت نسبت به انجام رسالتی است که جامعه به عهده‌اش گذاشته؛ مسیری که شهید صارمی به درستی طی کرد و تبدیل به رمز ماندگاری‌اش شد.
 

اما آنچه حرفه خبرنگاری را از سایر حِرَف جدا می کند نقش صاحب قلم به عنوان کسی است که مشاهدات، گزارشات و دانسته‌های خویش را با بیانی صادق و شفاف به جامعه ارائه می کند؛ که اگر ذره ای کژی و کاستی در عرضه اطلاعات رخ دهد، اذهان عمومی به ورطه‌ای دیگر کشیده خواهد شد و حقیقت، نخستین قربانی این میدان است.

از این رو از اصحاب رسانه انتظار می‌رود به رغم انتخاب و تلاش در یکی از سخت‌ترین و پرمخاطره‌ترین مشاغل دنیا، آنچه به امانت در اختیارشان گذاشته شده را در عین صداقت و راستی به مخاطب ارائه کنند.

بنده به سهم خود فرا رسیدن روز خبرنگار را به صاحبان قلم و اصحاب فعال در عرصه رسانه و خبر تبریک گفته و برایشان از خداوند اجر معنوی، تعالی و سعادت را آرزومندم.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =