بازدید از نهالستان

مرتضی اعتصامی عضو شورای اسلامی شهر کرج در بازدید از مرکز تولیدات گل و گیاه نهالستان گفت: توجه به توسعه و رویکرد خودکفایی در تولید انواع گونه‌های گیاهی در این مجموعه می‌تواند نقش پر رنگی در کاهش هزینه‌های خرید گل و گیاه، ایجاد درآمد پایدار و سرسبزی بیش از گذشته شهر داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز مرتضی اعتصامی عضو شورای اسلامی شهر با همراهی، علیرضا عاقلی رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از تولید و پرورش انبوه درختان و گل و گیاه موردنیاز شهر در نهالستان کرج بازدید کردند.

علیرضا عاقلی در حاشیه این بازدید، گزارشی از عملکرد و اقدامات انجام شده در مجموعه تولیدات نهالستان ارائه کرد و گفت: این مرکز با ۱۳۴ هکتار مساحت برای کاهش هزینه‌های جاری با تولید و تکثیر انواع گونه‌های درختی و گیاهی و رسیدن به خودکفایی در تولید گل و گیاه موردنیاز فضای سبز شهر فعالیت می‌کند.

وی از اصلی‌ترین ویژگی‌های تولیدات نهالستان کرج را استفاده از درختان و گونه‌های سازگار با کم‌آبی و اقلیم شهر کرج و بومی‌سازی دانست و افزود: تولیدات این نهالستان در چند سال گذشته کمک شایانی به تأمین گل و نهال مورد استفاده در بلوارها، پارک‌ها و مناظر طبیعی شهر و در نتیجه زیباسازی سیمای شهری کرده است. به کارگیری دانش و تجهیزات نوین کشاورزی در نهالستان کرج افزایش بازدهی را به دنبال دارد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج نیز در این بازدید با بیان اینکه در سال های اخیر فعالیت های خوبی در مرکز تولیدات انجام شده گفت: هنوز ظرفیت بسیار بالایی در این نهالستان وجود دارد که می تواند میزان تولید را در این محل افزایش داد.

مرتضی اعتصامی با اشاره به اینکه در نهالستان کرج ظرفیت درآمد زایی برای شهرداری وجود دارد و این مرکز می تواند به چرخه اقتصادی شهرداری رونق ‌ببخشد اظهار داشت: توجه به توسعه و رویکرد خودکفایی در تولید انواع گونه‌های گیاهی در این مجموعه می‌تواند نقش پر رنگی در کاهش هزینه‌های خرید گل و گیاه، ایجاد درآمد پایدار و سرسبزی بیش از گذشته شهر داشته باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر کرج اضافه کرد: با تقویت زیرساخت‌های و به کارگیری دانش و تجهیزات نوین کشاورزی در نهالستان کرج خصوصا در اجرای عملیات بِه زراعی می توان شاهد افزایش بازدهی بیشتر در این مجموعه باشیم.

منتشر شده در تاریخ ۴ شهریور ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =