دانشگاه و سازمان سیما و منظر

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بر استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها برای پیشبرد اهداف توسعه فضای سبز تاکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم از این ظرفیت به درستی و برای برقراریِ ارتباطی دوسویه و البته مؤثر استفاده کنیم.


به گزارش پایگاه خبری کرج امروز علیرضا عاقلی بر استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها برای پیشبرد اهداف توسعه فضای سبز تأکید کرد و گفت: یکی از اهداف اصلی این سازمان برقراری ارتباط و نزدیکی فضای اجرایی و علمی بوده و به همین دلیل از واحد آموزش و برنامه‌ریزی خواسته شده تا تعامل میان سازمان و مراکز علمی بیش از گذشته گسترش یابد.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گام اصلی در توسعه فضای سبز شهری را استفاده بهینه از پتانسیل و توانایی علمی اساتید و متخصصان فضای سبز دانست و اظهار داشت: تلاش می‌کنیم از این ظرفیت به درستی و برای برقراریِ ارتباطی دوسویه و البته مؤثر استفاده کنیم.


وی به برگزاری همایش تخصصی فضای سبز و منظر شهری اشاره کرد و افزود: یکی از راهکارها برای ارتباطات اساتید و دانشجویان و سیاست‌گذاران و مجریان، برگزاری این‌گونه همایش‌ها می‌باشد و البته زمانی این اقدامات به خروجی مثبتی منجر خواهد شد که برنامه‌ریزی مناسب و اصولی هم برای ایجاد و استفاده از نتایج همایش صورت پذیرد.


عاقلی افزود: بررسی وضعیت گذشته، امروز و آینده فضای سبز شهر کرج در این همایش مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت و طرح‌های توسعه فضای سبز در آینده با پیوست مطالعاتی و پژوهشی انجام خواهد شد.


وی به برگزاری جلسه با البرز پژوهان اشاره کرد و افزود: برای توسعه مراکز تفریحی گردشگری و بوستان‌های جدید همچنین ساخت اِلمان‌ها و نمادهای شهری به پژوهش‌های انجام شده درباره فرهنگ، تاریخ و مشاهیر استان البرز نیازمندیم و در گام اول توسعه پارک ملی ایران کوچک با استفاده از نتایج این جلسه در دستور کار قرار گرفته است.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان با تأکید بر اینکه هرچه از بدنه کارشناسی و دانش روز در فضای اجرایی استفاده شود هزینه و خطای کمتری در اجرای پروژه‌ها مشاهده خواهیم نمود بیان کرد: امروزه توسعه فضای سبز در تمامی کلانشهر با توجه به موقعیت جغرافیای و رویکرد اکولوژیکی آن منطقه با چالش‌هایی روبرو است که خروج از آن‌ها و تصمیم‌گیری درست بدون تکیه بر پایه‌های علمی و نهادهای دانشگاهی مقدور نخواهد بود.

منتشر شده درتاریخ ۵ شهریور ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =