زیباسازی دیوار

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از امحاء نازیبایی دیوارهای شهر با تکنیک «سندبلاست» و «باتیس» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز علیرضا عاقلی در تشریح مزایای استفاده از سند بلاست در بهسازی دیوارهای شهری گفت: تکنیک سندبلاست، شیوه کارا و مؤثر برای امحاء شعارنویسی و تبلیغات و پاکسازی هرگونه آلودگی از روی سطوح مختلف و رنگ آمیزی است.


علیرضا عاقلی با بیان اینکه امروزه رنگ آمیزی روی جداره های بافت دار مثل آجر و بتن منسوخ شده و استفاده از تکنیک «سند بلاست» و «باتیس»  با رنگ طبیعی جلوه ای متفاوت به جداره های شهری می بخشد اظهار داشت: به همت اداره هنرهای شهری معاونت زیبا سازی بیش از پنج هزار متر مربع از جداره های شهری با استفاده از سند بلاست و ۱۶ هزار متر مربع نیز امحاء و رنگ آمیزی شده است.


این مسئول به بهسازی دو هزار متر مربع از جداره های شهری با استفاده از تکنیک باتیس اشاره کرد و افزود: تکنیک باتیس استفاده از نوعی پوشش پلیمری برای نقاشی دیواری بوده و از مزایای استفاده از این روش استحکام و با دوام بودن، قابل شست‌وشو بودن و عدم استفاده از مواد آلاینده زیست محیطی و صرف هزینه کمتر است.


وی با تأکید بر اینکه، وجود ناهنجاری‌های بصری مانع اجرای طرح‌های نوین و خلاق زیباسازی محسوب می‌شود، گفت: اجرای طرح پاکسازی جداره‌های شهری از جمله راهکارهای رفع آشفتگی و ناهنجاری‌های بصری است.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج تصریح کرد: اجرای طرح‌های زیباسازی شهر در آستانه فصل جدید باهدف ارتقای سطح خدمات و امکانات مورد نیاز فضاهای آموزشی همچنین تقویت مشارکت شهرداری با مراکز آموزشی در مباحث شهری و ایجاد فضای بانشاط و دل‌نشین در آغاز سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان با جدیت بیشتری دنبال می شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =