گلکاری پائیزی

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در خصوص آغاز کاشت گل‌های پاییزه در مناطق دهگانه شهر کرج گفت: همزمان با آغاز فصل پاییز و با رویکرد زیباسازی چهره شهر و ایجاد فضاهای فرح بخش، کاشت انواع گل‌های فصلی پاییزی در تمامی مناطق دهگانه آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز علیرضا عاقلی رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری کرج با اعلام این خبر گفت: با رویکرد زیباسازی چهره شهر و ایجاد فضاهای فرح‌بخش، جمع‌آوری گل‌های تابستانی در دستورکار قرار گرفته و کاشت انواع گل‌های فصلی پاییزی در محدوده میادین، بلوارها و بوستان‌ها زینت‌بخش شهر می‌شوند.


عاقلی با اشاره به تنوع گونه‌هایی که در سطح شهر همزمان با روزهای آغازین فصل پاییز کاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بوته از انواع گل های فصلی مربوط به پاییز از جمله داوودی و کلم در سطح شهر کاشته می‌شود.

این مسئول، طراحی فضای سبز و کاشت گل و گیاه را از عوامل تاثیر گذار در سلامت روح و جان شهروندان برشمرد و یادآور شد: با همکاری اداره نظارت و در راستای اهداف پیش بینی شده مبنی بر حفظ، حراست و پاسداشت فضاهای سبز و ایجاد شرایطی مناسب جهت نگهداری این فضاها و با طراوت شدن بیش‌ازپیش آن‌ها اقدامات ویژه‌ای ازجمله بهسازی پارک‌ها و بوستان‌های سطح منطقه، کاشت درختچه در فضاهای سبز شهر همچنین هرس درختان، علف زنی، حذف سرشاخه‌های خشک و ... صورت گرفته است.


عاقلی اضافه کرد: در کنار گل‌کاری‌ها، رسیدگی به وضعیت آب‌نماها، ترمیم و نوسازی سیستم‌های روشنایی و همچنین رفع ایرادات موجود در سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌ها دردستورکار قرارگرفته است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه طبق جدول زمان‌بندی‌شده عملیات گسترده باغبانی در پارک و بوستان‌ها و عرصه‌های سبز معابر و میادین شهر در حال انجام است ابراز امیدواری کرد که با آغاز طرح‌های گلکاری و کاشت نهال شاهد تداعی بهار در پاییز شهر کرج باشیم.

منتشر شده در پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =