• ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
  • کد خبر: 84629
عاقلی

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از یکپارچه‌سازی بیلبوردها و سازه‌های شهرداری کرج با هدف کاهش نازیبایی‌های بصری خبر داد.

علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: متولی اصلی سازه‌های تبلیغاتی شهرها، مدیریت شهری بوده و شهرداری کرج نیز با برنامه‌ای مدون، به دنبال ساماندهی و یکپارچه‌سازی سازه‌های تبلیغاتی است.


وی افزود: سیاست‌های شورای شهر و مدیریت شهری کرج در این حوزه، کاهش اغتشاشات بصری، ساماندهی سیما و منظر شهری، آرامش روانی، رعایت قانون، صیانت از بیت المال، انجام تکالیف مقرر و پیگیری مطالبات شهروندان از طریق بهبود مناظر شهری است.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بیان داشت: کمیته‌ای با نام ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی با ترکیب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، رئیس مرکز پژوهش‌ها و چند عضو منتخب شورای اسلامی شهر و عضویت حقوقی معاونین خدمات شهری، حمل و نقل، سازمان فرهنگی و مدیران کل حراست، بازرسی و روابط عمومی شهرداری با دبیری سازمان سیما، منظر و فضای سبز تشکیل شده و پس از هفت جلسه از سوی این کمیته و صورتجلسه مشترک با دادستانی مرکز استان البرز، منجر به مصوباتی شده که آئین نامه نحوه واگذاری تابلوهای تبلیغاتی با مالکیت شهرداری از سوی مرکز پژوهش و همکاری دانشگاه تهران، بخشی از آن محسوب می‌شود.


عاقلی گفت: جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز و لغو بهره‌برداری‌های اقتصادی مغایر با مالکیت یا ساماندهی سیما و منظر شهری، جانمایی جدید، بهره‌گیری ازسازه‌های استاندارد، بارگذاری در سازمان فاوا و تأیید معاونت حمل و نقل با قید مالکیت شهرداری از الزامات مصوب در کمیته ساماندهی بوده است.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گفت: برابر توافقات و تعهدات منعقد در صورتجلسه تحویلی مورخ ۱۴۰۲/۴/۲۵ از سوی دفتر دادستانی مرکز استان با حضور نمایندگان شهرداری، شورای اسلامی شهر، بازرسی و دستگاه انتظامی، آیین‌نامه واگذاری و تدوین نحوه صدور مجوز تبلیغات شهری نهایی شده است که با تصویب کلیات آئین نامه و همچنین متن اصلاحی در کمیته ساماندهی برای تصویب و اجرا تقدیم هیئت رئیسه و شهردار کرج خواهد شد.



منتشر شده در تاریخ ۸ مهرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =