• ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
  • کد خبر: 85233
حلقه دره

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از ساماندهی وضعیت حلقه دره به واسطه پایش شبانه روزی خبر داد.

محمدرضا خسروی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: مرکز دفن زباله حلقه دره با مساحتی بالغ بر ۱۵۳ هکتار در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی پیام قرار دارد؛ این منطقه سال هاست به عنوان مرکز دفن زباله‌های شهرستان کرج و شهرهای اطراف شناخته می‌شود که روزانه بیش از ۱۲۰۰ تن زباله را در خود جای می‌دهد.

وی افزود: این مرکز بار زباله ۳ میلیون جمعیت استان البرز را به دوش می‌کشد و با توجه به رشد مهاجرت‌پذیری البرز، تولید زباله، دفن و دپوی آن نیز در حلقه دره رو به افزایش است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با تأکید بر ضرورت اقدامات محیط زیستی، اظهار کرد: سعی داریم فرهنگ تفکیک زباله از مبدا را در خانواده‌ها نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی ویژه نسل جوان در راستای تبیین فرهنگ تفکیک زباله‌ها در مدارس تحت عناوین مختلف «مهر پاک»، «سفیران پاکیزگی» و «سه شنبه‌های آموزشی» برگزار شده است، افزود: در این میان ضمن جمع‌آوری چرخ دستی‌ها، خودروهای ملودی به منظور جمع‌آوری پسماندهای خشک شهروندان در سطح مناطق تعبیه و راه‌اندازی شدند.

به گفته این مسئول، روزانه ۵۰۰ تن زباله در حلقه دره به کود تبدیل می‌شود.

خسروی با بیان اینکه برای حلقه دره برنامه داریم تا روز به روز از ظرفیت آن استفاده کنیم، اضافه کرد: سعی دارم در این مسیر به حداکثر ضوابط زیست محیطی دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در بخش دیگری به حوضچه‌های شیرآبه در حلقه دره که به واسطه تولید پسماند شهروندان تشکیل شده اشاره کرد و یادآور شد: این حوضچه با روش‌های دانش بنیان خشک شدند.

وی تعداد حوضچه‌ها را ۱۳ لاکن برشمرد و گفت: این اقدام پس از ۳۰ سال به همت کارشناسان و نخبه‌های علمی استان البرز در دستورکار قرار گرفت و خوشبختانه نتیجه بخش بوده است.

خسروی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد این شیرآبه‌ها خشک شده است، اضافه کرد: این امر باعث شده تا بخشی از بوی نامطبوع که اهالی کیانمهر را آزار می‌داده است، برطرف شود.

وی بیان داشت: سیستم نظارتی ۲۴ ساعته در حلقه دره نصب شده است و تمام بخش‌ها به صورت تصویری پایش و نظارت می‌شود.


منتشر شده در تاریخ ۱۳ آذرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =