1

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج با تاکید بر ضرروت راه اندازی مرکز رصد و داده کاوی شهری اظهار کرد: با راه اندازی این مرکز شاهد تدقیق بیشتر در روند تهیه طرح‌های کلانی مثل طرح تفصیلی و طرح جامع خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ محمد اسدیان با تاکید بر ضرروت راه اندازی مرکز رصد و داده کاوی شهری اظهار کرد: با راه اندازی این مرکز شاهد تدقیق بیشتر در روند تهیه طرح‌های کلانی مثل طرح تفصیلی و طرح جامع خواهیم بود.


وی در ادامه با اشاره به اینکه در روند تهیه طرح تفصیلی آتی کرج جمعیت شناسی؛ پتانسیل‌ها و نیازهای شهر باید مورد توجه قرار بگیرد؛ اظهار کرد: این طرح باید بر اساس نیازهای واقعی شهرو شهروندان تهیه شود و در روند بررسی و تهیه آن نگاهی جامع و آینده نگر داشت.


این مسئول تصریح کرد: در طرح تفصیلی آتی کرج در کنار توسعه شهری باید به فکر تامین کاربری‌های مختلفی چون فرهنگی؛ هنری؛ اجتماعی و ... باشیم چون رشد و توسعه شهر صرفا فیزیکی نیست و باید  بازآفرینی فضاهای اجتماعی را هم مد نظر قرار دهیم.


وی با تاکید بر اینکه این قابلیت وجود دارد که کرج به شهر اجتماع پذیر تبدیل شود؛ گفت: برای تحقق این هدف باید نگاهی همه جانبه به الگوی توسعه‌ای شهر داشته باشیم.


رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر ضرورت تسریع در روند بررسی طرح تفصیلی آتی کرج گفت: بدون شک هیچ طرح و برنامه‌ای بدون نقص نیست و با این اوصاف انتظار می‌رود کارگروه بررسی طرح تفصیلی آتی کرج هر چه سریع‌تر به جمع بندی نهایی دراین خصوص برسند تا شهرو شهروندان در آینده نزدیک از نتایج آن بهره‌مند شوند.

منتشر شده در تاریخ ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =