خسروی مدیریت پسماند

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: در سال جاری با هدف تسهیل جمع‌آوری پسماندهای خشک، تعداد خانه‌های بازیافت سطح شهر افزایش پیدا می‌کند.

محمدرضا خسروی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به اهمیت توجه به تفکیک پسماند و تأثیرگذاری آن در حفظ محیط زیست اظهار کرد: تعداد خانه‌های بازیافت سطح شهر افزایش پیدا می‌کند.


وی افزود: طرح‌های آموزشی و خدماتی جهت ترویج فرهنگ بازیافت و جلب مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند و حفظ محیط زیست در حال اجراست.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: براساس رویکرد محله محوری و با هدف توسعه محلات و ضرورت تسهیل در دسترسی شهروندان به مراکز جمع‌آوری پسماند، استقرار سه خانه بازیافت در برنامه‌های سال جاری پیش‌بینی شده است.


خسروی اضافه کرد: تلاش داریم تا پایان سال آینده تعداد خانه‌های بازیافت در کلانشهرکرج را برای خدمت‌رسانی به شهروندان به ۳۰عدد افزایش دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه عدم تفکیک زباله از مبدا توسط شهروندان می‌تواند به ترویج زباله‌گردی کمک کند، بیان داشت: برگشت بسیاری از اقلام جداسازی شده توسط زباله‌گردها به زندگی مردم باعث نگرانی است و خواستار مشارکت و تعامل بیشتر شهروندان هستیم.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، بازیافت را مهم‌ترین مفهوم در مدیریت پسماند دانست و افزود: منشأ مواد بازیافتی یا به عبارتی بازیافتنی‌ها، بیشتر منازل مسکونی و صنایع هستند و برای آسان‌تر کردن امر بازیافت به‌طور معمول دو نوع جداسازی مواد  «تفکیک در مبدأ» و «تفکیک در مقصد» انجام می‌شود.

خسروی گفت:  ایجاد خانه‌های بازیافت از موارد تفکیک در مبدأ است و با هزینه کم‌تر در جهت استفاده مجدد از مواد و انرژی استفاده می‌شود.


منتشر شده در تاریخ ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =