خسروی

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: ساماندهی حلقه دره به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و مقرر شده اعتبار ملی در راستای احداث سه خط تولید کمپوست به این مرکز تخصیص پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمدرضا خسروی در گفتگو با برنامه زنده رادیویی «البرز من سلام»، با اشاره به گزارشی که اخیراً در خصوص حلقه دره منتشر شده بود، اظهار کرد: متأسفانه طی سال‌های گذشته به دلیل عدم توجه به مسأله ساماندهی حلقه دره حوضچه‌های بزرگ شیرآبه تشکیل شده بود.

وی بابیان اینکه بوی ناشی از این حوضچه‌ها موجب آزار و اذیت شهروندان کیانمهر، شهرک ابریشم و مهرشهر بوده است، افزود: در این خصوص کار مطالعاتی گسترده‌ای توسط دانشگاه‌های مطرح کشور صورت گرفت و امحای شیرآبه‌ها در دستورکار قرار دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد حوضچه‌های شیرآبه خشک شده‌اند، گفت: همین امر موجب شده تا بوی نامطبوع منتشر در شهرهای اطراف حلقه دره تا ۷۰ درصد کاهش پیدا کند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در بخش دیگری به کارخانه کمپوست اشاره کرد و بیان داشت: این کارخانه از سال ۱۳۷۷ اعتبار ملی دریافت نکرده بود و با حمایت‌های استاندار محترم البرز، شهردار مردمی و شورای شهر انقلابی کرج مقرر شد پس از ۲۵ سال اعتبار ملی به ساماندهی خط تولید کارخانه کمپوست تخصیص یابد.

خسروی با اشاره به خرید اسناد خرید سه خط تولید کمپوست گفت: این امر با تأمین اعتبار ملی ممکن خواهد شد.

وی اضافه کرد: تلاش داریم در بودجه ۱۴۰۳ با حمایت شورای شهر اعتبار لازم برای ساماندهی حلقه دره لحاظ شود و در این راستا پیمانکار نیز انتخاب خواهد شد تا فعالیت‌های مربوط را طبق اصول محیط زیستی و در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر به شهروندان انجام دهد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در خصوص جابه جایی مرکز دفن زباله گفت: این مهم نیاز به زمان بیشتری دارد و در آینده نزدیک ممکن نیست، اما اگر زمین مناسب در فاصله ۸ کیلومتری شهر شناسایی شود و اعتبار لازم تخصیص شود جا به جایی مرکز دفن زباله حلقه دره در دستورکار قرار خواهد گرفت.


منتشر شده در تاریخ ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =