کمیته تخصیص اعتبار

شهردار کرج گفت: کمیته تخصیص پول و اعتبار شهرداری کرج با هدف تدوین متمم بودجه ۱۴۰۲ و بودجه پیشنهادی سال آینده تشکیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ مهرداد کیانی با اعلام این خبر اظهار داشت: اعضای این کمیته شامل معاونین شهردار و مدیر کل حوزه شهردار خواهند بود و محوریت آن را معاونت‌های برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و مالی و اقتصادی تشکیل می‌دهند.

شهردار کرج اضافه کرد: از جمله مهمترین اهداف تشکیل کمیته تخصیص پول و اعتبار، ایجاد آمادگی و بررسی راهکارهای علمی تدوین بودجه (SWOT) است که با بهره‌مندی از برنامه‌های راهبردی عملیاتی نظام مسائل و اسناد فرادست انجام می‌گیرد.

کیانی افزود: همچنین بررسی پیشنهادات بودجه‌ای صف و ستاد و تخصیص اعتبار برای حوزه‌های مربوطه، با رعایت آیین نامه مالی و معاملاتی شهرداری‌ها انجام خواهد گرفت.

به گفته شهردار کرج، مدیریت منابع مالی، افزایش نظارت اعضای شورای اسلامی شهر بر تدوین بودجه، کاهش قدرت چانه زنی، افزایش قدرت اجرای بودجه، انعطاف پذیری و جلوگیری از موازی‌کاری حوزه‌های مختلف از جمله مهمترین مزایای تشکیل کمیته مذکور است.

کیانی با اشاره به اینکه در کنار این امور، با آغاز فعالیت کمیته، شاهد ارتقای فرهنگ بودجه‌ریزی خواهیم بود که این مهم از طریق الزام به تکمیل و ارائه ضمائم پیوست فرهنگی، محیط زیست، پدافند غیرعامل، اقتصادی و دیگر موضوعات مرتبط میسر می‌شود، عنوان کرد: همچنین ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان، ارتقای عدالت در ارائه خدمات در محلات هدف، تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام و در نهایت شفافیت بودجه‌ای، جزء مهمترین نتایجی است که از طریق تشکیل و راه‌اندازی کمیته حاصل می‌شود.

منتشر شده درتاریخ ۳۱ مردادماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =