حسین عطایی منطقه پنج

سرپرست منطقه ۹ شهرداری کرج؛ از کسب رتبه نخست منطقه در صدور پروانه درمحدوده بافت فرسوده در بین مناطق ۱۰گانه شهرداری کرج خبر داد.

حسین عطائی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اعلام این خبر اظهار کرد: طی گزارش معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری کرج با تلاش و اهتمام عوامل معاونت شهرسازی ومعماری منطقه  در بازه زمانی ۶ ماهه نخست سال، این منطقه موفق به کسب رتبه نخست در تعداد پلاک‌های نوسازی شده به نسبت بافت فرسوده شهری در بین مناطق ۱۰ گانه شده است.

عطائی  در ادامه، ازتحقق ۱۱۵%هدف گذاری صدور پروانه ساختمانی در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، در محلات هدف خبر داد و گفت: مساحت بافت فرسوده منطقه ۹/۲۵ هکتاراست وسهمیه منطقه برای صدور پروانه در بازه زمانی مذکور تعداد ۳۸واحد است ودراین مدت برای احداث ۴۴ واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده است.
 

وی در ادامه افزود: این آمار به معنای شتاب گرفتن روند نوسازی بافت فرسوده در منطقه ۹ کلانشهر کرج است؛ که با توجه به مساحت زیاد بافت فرسوده شهری و تعداد بالای پلاک‌های ریزدانه به نسبت مساحت کل منطقه ۹، اهمیت خود را بیشتر نمایان می‌کند.


وی ادامه داد: این در حالی‌ است که شاهد کاهش زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در سه ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در این منطقه هستیم.

عطائی خاطر نشان کرد، روند نوسازی بافت فرسوده و صدور پروانه پلاک‌های نوسازی شده در محدوده منطقه ۹ پس از ابلاغ و تسهیلات تشویقی از سوی معاونت شهرسازی و معماری منطقه با جدیت دنبال خواهد شد.

وی گفت: یکی از دلایل افزایش صدور پروانه در منطقه ایجاد انگیزه و بسته‌های تشویقی در بافت‌های فرسوده بوده و افزایش یک طبقه مازاد برضوابط باعث ترغیب برای ساخت و ساز شده است و احتمال می‌دهیم در سال آینده این رشد چشمگیرتر از امسال باشد.

منتشر شده در تاریخ ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =