نماینده کرج در مجلس

مهدی عسگری نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث بزرگراه شمالی در شرایطی که کلانشهر کرج فاقد حتی یک متر بزرگراه بوده‌است، یک‌ پروژه راهگشا و قابل توجه در عرصه ترافیکی به شمار می‌آید؛ که محصول آن آرامش و امنیت بیشتر همشهریان عزیز و صرفه‌جویی در انرژی و زمان مسافران می‌باشد.

عسگری در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با بیان این مطلب اظهار کرد: افزایش سهم مشارکت دولت در ساخت این بزرگراه از ۴ درصد به ۵۰ درصد یکی از مهمترین پیگیری‌هایی بود که در کنار تلاش مدیریت شهری برای فعالسازی مجدد پروژه انجام گرفت و توانست نتایج مؤثری را برای طرح رقم بزند.

نائب‌رئیس کمیسیون صنایع ضمن تقدیر از مساعدت دولت در ارتقای سهم مشارکت خود برای اجرای این پروژه ملی، اشاره و ارزش ریالی این سهم را بیش از ۳۵۰۰میلیارد تومان عنوان کرد که بواسطه پیگیری‌های انجام شده محقق شد.

وی، عدم تزریق مالی و کمبود نقدینگی را عامل سه سال معطلی این طرح مهم ذکر کرد و ادامه داد: طبق مصوبه هیئت دولت، وزارت راه و شهرسازی مسئولیت تامین سهم ۵۰ درصدی دولت را به عهده دارد که از این طریق و با مشارکت مدیریت شهری، عملیات اجرایی پروژه مجدد آغاز شد و هم اکنون فاز میانی آن (حدفاصل بلوار طالقانی تا بلوار انقلاب) به طول رفت و برگشت، مجموعا ۷.۶ کیلومتر به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، بزرگراه شمالی را یکی از پروژه‌های خاص و کم نظیر در سطح استان و کشور توصیف کرد و افزود: ساخت بلندترین و بزرگترین پل خاورمیانه در این طرح با ۱۳۶ متر ارتفاع در ۶ ستون و دهانه ۱۷۸ متری با پهنای ۳۸ متر از اقداماتی است که این طرح را به پروژه‌ای خاص تبدیل کرده است که درعین حال می‌تواند به فرصتی برای ارتقای گردشگری در کلانشهر کرج تبدیل شود.

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی، تکمیل بزرگراه شمالی را گره‌گشای مشکلات ترافیکی استان البرز ارزیابی کرد و ادامه داد: استان البرز با قرارگیری در محل تردد ۱۴ استان، همواره شاهد ترافیک سنگینی است، اما کمترین سهم کشور از احداث بزرگراه را داشته که بر این اساس تلاش کردیم سه پروژه ترافیکی مهم دیگر را نیز در کمیسیون تلفیق به جدول بودجه بیافزاییم.

عسگری این پروژه ها را شامل کنارگذر جنوبی کرج (شاخه جنوبی همت) به طول ۲۸ کیلومتر، کنارگذر محمدشهر_ماهدشت به طول ۲۱ کیلومتر و همچنین کنارگذر شرقی فردیس به میزان ۴.۲ کیلومتر اعلام کرد.

منتشر شده در تاریخ ۱ آذر ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =