• ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
  • کد خبر: 85162
مجید عرفان منش مدیرعامل سیما منظر اصفهان

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها ابهامات فراوانی است که نیاز به اصلاح و بازنگری دارد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مجید عرفان‌منش در سی و یکمین نشست کمیته سیما منظر کلانشهرهای کشور که به میزبانی شهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها ابهامات فراوانی دارد.


وی افزود: در این قانون عوارض قطع درخت مشخص است ولی قانون در خصوص جابجایی درخت که تقاضای بسیاری از شهروندان است دارای ابهام است.


مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اصفهان بیان داشت: جابجایی درخت با استفاده از روش‌های علمی و فنی و استاندارد همچون روتبال هزینه‌های سنگینی برای مدیریت شهری دارد.


به گفته وی تعاریف ارائه شده درآیین‌نامه و قانون حفظ و گسترش فضای سبز ناقص است و کارشناسان را با مشکل مواجه می‌کند.


عرفان منش گفت: مرجع صالح اعتراض به آرا کمیسیون ماده هفت در قانون مشخص نیست و لازم است جهت تنویر موضوع و جلوگیری از تضییع حقوق عمومی شهروندان و شهرداری تصریح شود.


وی با ذکر موارد تناقض قوانین فضای سبز، خواستار اصلاح و بازنگری در قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها شد و اضافه کرد: در مواردی قانون اجازه تفکیک باغات را به معاونت شهرسازی می‌دهد ولی برای سازمان سیما و منظر قوانین دیگری دیده شده است.


مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اصفهان وحدت رویه و ارائه الگوی مشخص را ازجمله اهداف کمیته سیما منظر کلانشهرها ذکر کرد و گفت: ارائه مشاوره و راهنمایی به مدیران شهرداری‌های کلان کشورها جهت اتخاذ بهترین تصمیم‌های قانونی، دیگر هدفی است که ما در برگزاری نشست بین کلانشهرها دنبال می‌کنیم.


منتشر شده در تاریخ ۵ آذرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =