مهاجری

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: پیوست های شهرسازی، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی و مسائل مختلف مرتبط با سیما و منظر شهری، زیبایی شناسی و سایر موارد در پروژه‌ها لحاظ شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، حسین مهاجری در نطق پیش از دستور یکصد و بیست و یکمین جلسه رسمی شورای شهر کرج، شهر را موجودی زنده، پویا و در حال رشد دانست و اظهارداشت: برخی دوستان از صحبت های من در جلسه گذشته این گونه برداشت کردند که در خصوص پروژه‌ها انتقاد دارم، در صورتی‌که اینطور نبود باید به این نکته توجه داشته باشیم که نسبت به تعریف پروژه ها و تولید، اجرا و بهره برداری از آنها نگاه صرفا عمرانی نداشته باشیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: تربیت، عملکرد و رفتارها در هر زمان با توجه به موضوعات و مشخصه‌های آن متفاوت است، به ویژه در این دوره که سرعت تحولات، تهدیدات و پیشرفت‌ها به شدت بالا و سرسام آور است؛ لذا مدیریت شهری در شهر در حال رشد، باید به روز، تحول گرا و سازنده باشد.

وی بیان کرد: آنچه که مردم از مدیریت شهری مطالبه می کنند، شهری خلاق، پویا، زیبا، اقتصاد محور و دارای نشاط و شادابی و فضاهای تعاملی است که در آن تولید ثروت و مدیریت ترافیک نیز صورت گیرد و مردم در آسایش روانی باشند. ما بر اساس این موضوعات، چشم انداز و پروژه های اصلی شهر را تعریف و در این راستا حرکت می کنیم.

مهاجری با بیان اینکه بعضا مشاهده می‌شود که نگاه ها به تعریف پروژه ها صرفا عمرانی است، اظهار کرد: همه جنبه‌های زیستی انسان در پروژه‌های شهری لحاظ شود.

وی افزود: در این راستا باید مواردی از جمله پیوست‌های شهرسازی، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی و مسائل مختلف مرتبط با سیما و منظر شهری، زیبایی شناسی و سایر موارد مربوط به مدیریت شهری و شهرسازی نیز در پروژه‌ها لحاظ شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر ضرورت اصلاح فرآیندهای تعریف و اجرای پروژه‌های شهری اذعان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که تا حد ممکن، همه جنبه‌های زیستی انسان در پروژه‌ها لحاظ شود.

مهاجری گفت: پروسه تعریف پروژه شامل تولید آن با توجه به چشم اندازها و اهداف، طراحی، اجرا، بهره برداری و نگهداری از آن است که تلاش کردیم این فرآیند را تا حد ممکن در سیستم شهرداری تعبیه کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطر نشان کرد: برای رسیدن به شهری آرمانی یا آرمان شهر باید معماری سازمانی را در شهرداری اصلاح کنیم.

وی یادآور شد: یکی از بخش های مهمی که هر روز با آن سروکار داریم و خواه ناخواه در حال اجراست، پروژه‌ها هستند؛ هرچه دیرتر این اقدام صورت گیرد، کیفیت و کمیت پروژه‌ها و به تبع آن، فضا و نمای شهری و شهرسازی کاهش یافته و با افت مواجه می‌شود.

مهاجری اظهار امیدواری کرد: امید می رود با دقت نظر در این موضوع، به سمت شهرسازی مطلوب و مورد انتظار حرکت کنیم و به آن نزدیک شویم.

به گفته رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج؛ شهرداری باید مسائل کالبدی و فضای شهری را با دقت و حساسیت بیشتر و با لحاظ کردن عوامل موثر در این حوزه پیگیری کرد تا به شهر آرمانی مد نظر نزدیک تر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =