جلسه شهرسازی با حظور عضو شورا آقای ذبیحی

رئیس کیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج خواهان الحاق پلیس ساختمان به حوزه شهرسازی شد و گفت: فعالیت در این حوزه نیاز به علم و تخصص دارد و این درحالی است که معاونت خدمات شهری که هم اکنون مسئولیت پلیس ساختمان را به عهده دارد در این زمینه متخصص نیست.

 به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی ذبیحی که صبح امروز پنج شنبه در جلسه شورای معاونین شهرسازی در سالن جلسات شهرداری این کلانشهر حضور داشت، ضمن شنیدن گزارشی از عملکرد و برنامه های این معاونت، به ضرورت انجام و توجه به برخی امور و موضوعات در معاونت مذکور تاکید کرد.


ذبیحی اظهار داشت: چه بسا لازم است کارشناسان با لباس آراسته و برخورداری از دیدگاه های کارشناسی به ساختمان ها مراجعه کنند تا در این بخش شاهد پیشرفت ها و موفقیت های بیشتری باشیم.


وی، در بخش دیگری از گفته های خود، بیان کرد: احداث و تشکیل نمایشگاه دائمی شهرداری کرج بسیار مبرم و ضروری است و در این زمینه می توان از نمایشگاه مذکور در شهر تبریز الگوگیری شود.


این عضو شورای شهر کرج همچنین با تاکید بر ناهماهنگی و ضعف واضح شهر در حوزه معماری و نمای ساختمان ها، پیشنهاد داد اداره کل معماری در چارت جدید معاونت شهرسازی و معماری گنجانده شود.  


خزانه دار شورای شهر، همچنین خواهان رسیدگی بیشتر به معاونت شهرسازی به ویژه در مناطق شد و خاطرنشان  کرد: افزایش سلامت اداری و اخلاقی پرسنل در گرو رسیدگی به موقع و شایسته به آنان است که این موضوع باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.


به گفته ذبیحی، یکی از معضلاتی که هم اکنون در عرصه ساخت و ساز شهر کرج بخصوص از سوی سازندگان نامدار شهر با آن دست به گریبان هستیم، ساخت نما و سپس مراجعه به شهرداری برای دریافت تاییدیه است که این روند نیازمند اصلاح فوری است.


این مسئول، اذعان کرد: متاسفانه در حال حاضر نظارت خدمات شهری و پلیس ساختمان به حوزه نما تقریبا صفر است که این معضل باید هر چه سریعتر با تنظیم دستور العملی واحد و یکپارچه اصلاح شود.

الحاق پلیس ساختمان به شهرسازی ضروری است

الحاق پلیس ساختمان به شهرسازی ضروری است

منتشر شده در تاریخ ۱۱ آبان ماه  ۱۴۰۲
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =