قاسم پور

رییس شورای اسلامی شهرستان کرج با اشاره به تصمیم دولت برای ارتقای ۲ منطقه شهری کمالشهر و محمد شهر به شهرستان گفت: اهتمام شورای این شهرستان بر رفع موانع و مشکلات حریم این سه منطقه شهری است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج علی قاسم پور در نشست بررسی مشکلات شهرهای تابعه شهرستان کرج که در محمد شهر برگزار شد، اظهارداشت: یکی از مشکلات این شهرها، وجود مسیرهای مشترک ترددی با کلانشهر کرج است باید نسبت به رفع این مشکلات اهتمام داشت.

رییس شورای اسلامی شهرستان کرج اذعان کرد:به نمایندگی از جامعه شورایی کرج، از نماینده ولی فقیه در استان البرز، استاندار، نمایندگان مجلس و رئیس جمهور بابت ارتقای سیاسی شهرستان های محمدشهر و کمالشهر تشکر می کنم.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه شهرستان شدن این دو شهر در نهایت موجب رونق آن ها و فراهم شدن جای بهتری برای زندگی مردم ساکن شود، تصریح کرد: بسیاری از جمعیت ساکن در شهرهای استان البرز حتی کرج که شهروندان و ولی نعمتان ما هستند و همه موجودیت ما از آن هاست، سرریز جمعیتی پایتخت هستند و این موضوع باید مدنظر قرار گیرد که امیدواریم با تلاش های مدیران ارشد استان و رئیس جمهور، اتفاقات خوبی در این زمینه رقم بخورد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج بیان کرد: بسیاری از مسائلی که مترتب بر شهرها و شهرداری هاست، مانند تورم و افزایش چشمگیر نهادهای خدمت شهرداری از نظر ریالی در ید مدیران نیست و معمولا بودجه های شهرها کفاف بسیاری از امور را نمی دهد اما این موضوع موجب رخوت در شهرهای ما نشده است و شوراها و شهرداری ها از راهکارهای مختلفی برای خدمت رسانی به مردم در حد بضاعت و توان خود استفاده کردند.

قاسم پور اذعان کرد: امروز پروژه ها باید با توجه به بضاعت مالی، بر اساس اولویت و اهمیت دسته بندی شوند و آن هایی که از اهمیت و زمانبندی توامان برخوردار هستند، به منظور گره گشایی از مردم در اولویت قرار گیرند. وجود کلانشهر کرج در مرکزیت استان البرز موجب ایجاد مشکلاتی برای شهرهای اطراف نیز شده که در خواست می شود جلسات مشترک مستمری به منظور تصمیم گیری برای رفع این مشکلات برگزار شود.

وی با اشاره به جذب ۹۲ درصدی بودجه شهرداری کرج در نیمه نخست سال جاری خاطرنشان کرد: تملک و اجرای پروژه های مدنظر شهرداری محمدشهر، نیازمند ارقام سنگینی است و بر اساس ماده ۶۸ قانون شهرداری ها، با منع هزینه کرد در خارج از محدوده قانونی مواجه هستیم. در صورت اولویت آسفالت بلوار بسیج، اگر این موضوع جزو لیست است، دستورات لازم برای انجام آن صادر شود، در غیر اینصورت مکاتبات لازم به منظور بررسی و حل آن صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج خاطرنشان کرد: اگر تعهدی که می توانیم به آن عمل کنیم در حوزه اختیارات شهر کرج است و نیاز به لایحه دارد، کمک می کنیم تا لایحه مربوطه به شورای اسلامی شهر ارسال و سپس تصویب و اجرایی شود.  

به گفته قاسم پور؛ تلاش می کنیم تا پایان سال جاری، در حد توان گره های موجود را باز کنیم هدف همه ما خدمت رسانی به مردم است اما نباید اقدامی انجام دهیم که بعدها سازمان نظارتی از ما ایراد شکلی و فنی بگیرد.

منتشر شده در تاریخ ۶ آذر ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =