9 - کراپ‌شده

مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج به تشریح بخشی از اقدامات حوزه فضای سبز این منطقه طی چند روز گذشته پرداخت و گفت: این اقدامات در راستای توسعه سرانه فضای سبز در سطح منطقه صورت گرفته است.

حسین عطایی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ به روند روبه رشد افزایش سرانه فضای سبز در این منطقه طی شش ماه سال گذشته و نیمه اول ماه جاری اشاره کرد و گفت: تحقق این مهم نشان از اهتمام مدیریت شهری در اجرای طرح‌های مرتبط با توسعه و گسترش فضای سبز دارد.

عطایی از فضای سبز به‌عنوان سرمایه مهم جامعه شهری و لازمه پویایی زندگی شهرنشینی یادکرد و اظهار داشت: فضای سبز شهری بخشی از منظر شهری می‌باشد که علاوه بر تأمین بهداشت محیط شهر، نقش بسیار مهمی در ایجاد سلامت شهروندان دارد.

وی در ادامه، کارکرد تفریحی، تعدیل آلودگی هوا، ارتقاء سلامت جسمی و روحی شهروندان و زیباسازی محیط را از مهم‌ترین کارکردهای فضای سبز شهری عنوان کرد و بر ضرورت برنامه‌ریزی به‌منظور توسعه فضای سبز شهری تأکید کرد.

این مسئول با تأکید بر رعایت معیارها و استانداردهای توسعه عرصه‌های فضای سبز، یادآور شد: با توجه به تغییر و تحولات صورت گرفته در گستره زندگی شهرنشینی، ایجاد فضای سبز وسیع از نیازهای ضروری شهری به شمار می‌آید که باید در برنامه‌ریزی‌های شهری مورد توجه مسئولان ارشد قرار بگیرد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج خاطرنشان کرد: در همین راستا حوزه فضای سبز منطقه ۹ شهرداری کرج طرح‌های گسترش فضای سبز را با رعایت آیتم‌های مختلفی اجرایی می‌کند که انتخاب نوع و گونه گیاهی مناسب ازجمله آیتم‌های مهم اجرای این طرح‌ها می‌باشد.

عطایی، از کاشت بیش از ۳۳ هزار مترگل‌فصلی، هرس ۲۰ هزار اصله از درختان پارک‌ها و عرصه‌های فضای سبز و درختان معابر، کندن یک هزار اصله چاله درخت و کاشت درختان معابر در این منطقه خبر داد.


وی همچنین از آغاز آبیاری تانکری درختان ضایعات و اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای، کاشت و بهسازی باغچه‌های مدارس سطح منطقه، جمع آوری پل شهدای پلیس، شارژمایع دستشویی ووکیسه‌های زباله پارک‌ها، علف زنی ریفوزها، خاک‌ریزی و کاشت گیاه در سطح منطقه و قطع و جمع آوری درختان خشک ونصب ست‌های تندرستی و ورزشی در پارک‌ها را از دیگر اقدامات این منطقه ذکر کرد.

منتشر شده در  تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =