روز در خت کاری

مراسم روز درختکاری شهرداری کرج در حالی عصر امروز یکشنبه (۱۵ اسفند ۱۴۰۰) همزمان با سالروز ولادت امام حسین (ع) و آغازین روز از هفته درختکاری و منابع طبیعی برگزار شد که با حاشیه هایی خواندنی همراه بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز، مراسم روز درختکاری با حضور جمع کثیری از شهروندان، اصحاب رسانه، مسئولان دولتی و شهری در محل دهکده تفریحی، گردشکری باغستان برگزار شد و در حالی که هوای دما رو به کاهش رفته بود اما مانع از پراکنده شدن دوستداران طبیعت و فضای سبز نگردید.

نهال کاری مشترک شهروندان، مسئولان و خبرنگاران بازار عکس های سلفی و یادگاری را داغ کرده و چهره های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی دقایقی به دور از اختلاف سلیقه ها در قابِ وحدت و همدلی و به برکت روز درختکاری گرد هم آمده بودند.

مجری برنامه با تقاضای شهردار کرج به زحماتِ فراوان مرحوم زین العابدینی در توسعه دهکده تفریحی، گردشگری باغستان اشاره کرد و خواستار قرائت صلوات برای شادی روح آن مدیر جهادی و خلاق شد.

هنگامی که غفور قاسم پور فرماندار کرج توسط مجری مراسم برای سخنرانی به جایگاه دعوت شد، با اشاره به کاهش دما گفت که ترجیح می دهد زمان سخنرانی وی نیز به برنامه درختکاری افزوده شود و از حضور در جمع دوستداران طبیعت و فضای سبز ابراز خرسندی نمود.

استقرار ایستگاه سیار توزیع نهال رایگان و غرفه آموزشهای مرتبط با کشت و نگهداری از گل و گیاه و درخت از دیگر بخش های جانبی مراسم روز درختکاری بود که مورد استقبال شهروندان قرار گرفته بود و چندین هزار اصله نهال برای کاشت در حیاط خانه ها و باغ های شخصی به حاضرین هدیه گردید.

چای ذغالی تنها پذیرایی مراسم ساده اما پرشور روز درختکاریِ 1400بود و شهروندان و مسئولان و خبرنگارانی که از کاشتِ نهال در هوای خنک و تا حدودی سرد دهکده تفریحی باغستان فارغ می شدند، با نوشیدن چای داغ و تماشای منظره زیبای کوه و طبیعت حس مطبوعی را تجربه می کردند که شاید تنها در روز درختکاری قابل تجربه باشد.

مصطفی سعیدی پُرکارترین چهره ویژه مراسم روز درختکاری بود؛ او با سیاسیون، اصحاب رسانه، آتش نشانان، سبزبانان و اهالی باغستان به صورت جداگانه نهال به زمین کاشت و در جمع خبرنگاران گفت که با حمایت های شورای اسلامی شهر، سال آینده بالغ بر 30 پارک محله ای در سطح مناطق ده گانه کرج احداث خواهد شد و توسعه جنگلکاری در حرایم شهر نیز در دستور کار قرار می گیرد.

طی طرح ابتکاری توسط یکی از قرارگاه های مردمی، نهال های کاشته در مراسمِ امروز به شهداء والا مقام هدیه شد و با ذکر صلوات، یاد و خاطره آن دریادلان و پاسداران از مرزهای میهن اسلامی گرامی داشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =