جلسه قر انی

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و جوانان شورای اسلامی شهر کرج گفت: تلاش مدیریت شهری ترویج فرهنگ قرآنی در محلات است که با برگزاری مسابقات و برنامه های مختلف دنبال می شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سعیدی ظهر امروز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در آیین تقدیر از داوران و برگزیدگان ششمین دوره مسابقات قرآنی محلات کرج، به برکات وجود قرآن در زندگی انسان اشاره کرد و افزود: قرآن وجود مکتوب همه عالم است و به غیر از اینکه قرآن مقصد برای تعالی انسان است، هم طریقیت دارد و هم موضوعیت، یعنی کسی که قرآن را می خواند هم ضمن قرائت آن بهره مند است و هم این مسیر او را نورانی می کند و هم مقصد تعالی است.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری که تعبیری در خصوص کتاب دارند که می فرمایند: «مسیر تعالی و تکامل انسان با فرایندش از کتاب آغاز می شود لذا خداوند، قرآن را برای هدایت بشریت فرستاد.» اشاره کرد و اظهار داشت: در شورای ششم که شورایی انقلابی است و افرادی در آن هستند که به جریان انقلاب و فرهنگ دینی اهمیت می دهند این فرمایش مقام معظم رهبری مد نظر بوده و تلاش مدیریت شهری کرج در این دوره توسعه فرهنگ قرآنی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و جوانان شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه دستگاه های مختلف باید برای ترویج فعالیت های قرآنی پای کار بیایند و تفکر قرآنی و ارزش های انسانی را در باور نسل جدید نهادینه سازی کنند، افزود: افق فعالیت های ما باید پایه و اساس آن قرآن باشد که هیچ فعالیتی نمی تواند به این میزان کمک کند که جامعه ای اسلامی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهار داشت با اظهار تاسف از اینکه بازار قرآن این روزها گرم نیست و این کتاب الهی زینت بخش طاقچه های منازل شده و در مساجد نیز کمتر محل مراجعه است، اظهار داشت: خوشبختانه مدیران مجموعه مدیریت شهری تلاش دارند در محلات برنامه های قرآنی برگزار کنند و با این اقدام به گرم شدن بازار قرآن کمک شایانی می کنند.

وی با اشاره به روایت «درجات بهشت به عدد آیات قرآن است همانطور که درجات جهنم نیز به عدد آیات قرآن است.» عنوان کرد: هرچقدر از قرآن بفهمیم در آخرت از بهره آن برخوردار خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین افزود: روایت داریم همانگونه که ستارگان برای اهل زمین می درخشند، اهل قرآن برای اهل آسمان می درخشند، خدا را شاکرم در بین کسانی هستم که اهل آسمان هستند و قدردانی می کنم از کسانی که برای یادگیری و ترویج قرآن تلاش مضاعف دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =