جشن فرهنگی

شهر کرج با اهتمام سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری از امروز بیست و پنجم اسفندماه تا بیست و هشتم اسفندماه به مدت چهار روز میزبان یکی از بزرگترین جشنواره های نوروزی کشور است.

 امیرمنصور پورمحمدی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در گفتگو با کرج امروز اظهار داشت: این جشنواره از ساعت ۱۶ امروز با حضور مردم و مسئولان از میدان کرج با حرکت قطار شادی و کارناوال نوروزی افتتاح خواهد شد.

 وی در همین رابطه از حضور نمادهای عروسکی سفره هفت سین، حضور نمایندگان اقوام ایرانی، گروه های متنوع کودک و نوجوان، پخش و اجرایی موسیقی شاد نوروزی و اهداء صدها جایزه نوروزی به ویژه کتاب سخن گفت و تصریح کرد: گرامیداشت میلاد حضرت صاحب زمان (عج) و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج)، استقبال از بهار و نوروز، افزایش نشاط شهروندی و ترویج فرهنگ مطالعه از مهمترین اهداف این جشنواره فرهنگی نوروزی است.

 پورمحمدی با بیان اینکه گرامیداشت نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) از مهمترین اهداف این کارناوال نشاط شهروندی است، تصریح کرد: اگر امروز آرامشی است تا جشنواره ای برگزار شود به برکت عنایات حضرت مهدی موعود (عج) و تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) است و به همین مناسبت تقارن زیبای نوروز و میلاد منجی عالم بشریت را به فال نیک می گیریم تا پس از دو سال محدودیت های کرونایی؛ نشاط مهدوی و نوروزی را به شهروندان هدیه کنیم.  

وی در ادامه با بیان اینکه این جشنواره خیابانی در چهار روز آینده در چهار محور متفاوت و دوازده منطقه اصلی شهر کرج اجرایی خواهد شد، افزود: در اجرای این جشنواره تلاش شد تا اکثر مناطق سطح کرج از این نشاط نوروزی بهره مند شوند هر چند محدودیت های ترافیکی و حرکتی و برخی عوامل دیگر از مهمترین موانع اجرای این جشنواره بوده است.

از دیگر سو سیمین سالاری مدیر امور کتابخانه های سازمان فرهنگی در بخش دیگری از این گفتگو ترویج فرهنگ مطالعه را از دیگر اهداف مهم این جشنواره بر شمرد و تصریح کرد: این جشنواره نخستین جشنواره نوروزی کتاب محور کشور است که با اهتمام ویژه سازمان اجتماعی شهرداری کرج و بهره گیری از طرح ملی همیارکتاب و همراه قلم و با حضور کارشناسان این طرح درصدد تحول فرهنگی شهر و ترویج فرهنگ مطالعه در سطح این شهر است.

وی با بیان اینکه علاوه بر نشاط شهروندی؛ توسعه فرهنگی از مهمترین اهداف سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی ۰ شهرداری کرج در برپایی این جشنواره بوده است؛ خاطرنشان کرد : ترویج فرهنگ مطالعه و تحول فرهنگی از مهمترین اهداف معاونت فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج در سال ۱۴۰۱ است.

منبع: مهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =