شورای شهر

جواد چپردار رئیس و علی قاسم پور سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج به مناسبت ولادت امام زمان (عج) و در طلیعه بهار طی نشستی صمیمی با جمعی از ارباب جراید و اصحاب رسانه، روحِ قدردانی خود از همراهی و کوششِ سنگربانان عرصه خطیر اطلاع رسانی را به تصویر کشیدند و به ایشان خداقوت گفتند.

به گزارش کرج امروز، ساختمان لاجوردی رنگ پارلمان شهری کرج در عصرِ بیست و پنجمین روز از اسفند ماهِ 1400 میزبان نشستی از جنسِ فرهیختگی و مهربانی بود، خبرنگارانِ پُرتلاشی که معمولاً در روزهای یکشنبه و سه شنبه برای پوشش رسانه ای جلساتِ رسمی شورا روانه محله چهارصد دستگاه می شوند و در پایان موضع گیری های آقای سخنگو را منعکس می نمایند، در ایستگاه پایانی سال و یک قدمی نیمه شعبان، مورد تکریم و تجلیل قرار گرفتند.

ارتباط سازنده با اصحاب رسانه، اولویت شورای اسلامی شهر

جواد چپردار رئیس شورای شهر کرج طی سخنانی در جمع خبرنگاران، ارتباط سازنده با اصحاب رسانه را اولویتِ این شورا دانست و گفت: ما در طول فعالیت های هفت ماهه شورای اسلامی با دوری از حاشیه های جاری، معمول و گاهاً غیر متعارف سعی نموده ایم با تمرکز در متن مطالبات به تکالیف واقعی خود بپردازیم و غفلت از اولویت های مردم را به مصلحت مدیریت شهری نمی دانیم که البته معتقدیم این مهم باید مورد اهتمام همه واقع گردد و خود را مقدم در رعایت و تحقق آن میدانیم.

تفاوتی بین رسانه های همسو و نقادان قائل نشده ایم

وی افزود: مدیریت شهری کرج طی حدود هفت ماه گذشته، ارتباط سازنده‌ای با رسانه‌ها داشته و در این خصوص تفاوتی بین رسانه‌های همسو و نقادانی که گاه با بی انصافی عملکرد این مجموعه را قضاوت می‌کنند، قائل نشده است.

چپردار اظهار کرد: این نشست بهانه‌ای برای تقدیر از همه کسانی است که طی هفت ماه و اندی از سال گذشته همراه و کنار مدیریت شهری کرج بوده و با انعکاس اخبار این مجموعه در راستای تنویر افکار عمومی و انعکاس عملکرد شورا و شهرداری گام برداشته‌اند.

نباید نگاه جانبدارانه به رسانه‌ها داشته باشیم

رئیس شورای شهر کرج گفت: شهداء جان ارزشمند خود را با نهایت اخلاص و ایثار تقدیم امنیت، آرامش و اقتدار نسل حاضر و نظام حاکم نموده و ما در مدیریت های زود گذر اگر ادعای پیروی از راه شهداء و مرام رزمندگان دفاع مقدس را داریم نباید نگاه جانبدارانه به رسانه‌ها داشته باشیم و به این توجه نکنیم که آنها با چه نگاه و گرایشی با مدیریت شهری تعامل دارند مبنای تعامل و همراهی رعایت تقوا،انصاف و ولایتمداری باشد.

ما در طول فعالیت های هفت ماهه شورای اسلامی با دوری از حاشیه های جاری، معمول و گاهاً غیر متعارف سعی نموده ایم با تمرکز در متن مطالبات به تکالیف واقعی خود بپردازیم و غفلت از اولویت های مردم را به مصلحت مدیریت شهری نمی دانیم که البته معتقدیم این مهم باید مورد اهتمام همه واقع گردد و خود را مقدم در رعایت و تحقق آن میدانیم.

چپردار اضافه کرد: امیدوارم به فضل الهی با تعامل شایسته و بهینه با رسانه‌ها، شاهد اتفاقات خوبی در سال آینده باشیم و به سمتی پیش برویم که با اهتمام صاحبان قلم و رسانه و موفقیت شورا در انجام تکالیف رضایت شهروندان از مجموعه مدیریت شهری افزایش یابد.

قاسم پور:

همه اصحاب رسانه شایسته تجلیل هستند

علی قاسم پور سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای شهر کرج نیز با بیان اینکه همه اصحاب رسانه و خبر شایسته تجلیل هستند و هیچ تقدیری در شأن زحماتِ خستگی ناپذیر آنها نیست، گفت: نشستِ امروز نه جنبه رسمی دارد و نه گفتگوی خبری است، صرفاً یک دورهمی صمیمی در پایان سال با خبرنگارانی است که در طول چند ماه گذشته تعامل و همراهی مناسبی با مجموعه شورای شهر داشته اند.

وی افزود: بنده به عنوان سخنگوی شورا و مسئول تعامل با رسانه ها همواره برای حفظ کرامتِ اصحاب رسانه که برای پوشش خبری جلسات رسمی حضور فعالی دارند، دغدغه داشته و در پاسخگویی به نقدها و سوالات آنها که انعکاسی از مطالباتِ افکار عمومی می باشد، رویه صداقت را در پیش گرفته ام و در ایامِ پایانی سال نیز وظیفهِ قدردانی و خداقوت به عزیزان احساس شد که امروز توفیق حضور در معیت تعدادی از اصحاب فرهیخته رسانه را داریم.

ما شالوده و محتوای نقدهای سازنده را برای تصمیم گیری های بهتر و شناختِ بیشتر از مشکلات و کمبودها بکار می گیریم و از کنار مطالبِ غیرمنصفانه نیز بی تفاوت عبور می کنیم، چرا که در کارِ جهادی توقف و توجه به حواشی معنایی ندارد و مردم برای کار و تلاش و گره گشایی از مشکلات به ما اعتماد کرده اند.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج ادامه داد: شورای ششم از بدو فعالیت تاکنون با نگاهِ تعامل و با در نظر گرفتن مصالح و منافع شهر و شهروندان نسبت به بررسی لوایح ارسالی از سوی شهرداری اقدام کرده و چنانچه اختلاف نظری در میان بوده، مربوط به مباحث کارشناسی و ناشی از دلسوزی نسبت به خزانه شهر بوده است، شورای کنونی با روحیه جهادی روی کار آمده و وامدار کسی نیست و خود را مکلف به حرکت در مسیر وصایای شهداء و پایبندی به قوانین می داند.

از نقد سازنده استقبال می کنیم

سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه درک می کنیم که رسانه ها چارچوب حرفه ای خود را دارند و در کنار بیانِ عملکردها، منتقد برخی مسائل نیز می باشند، تصریح کرد: ما شالوده و محتوای نقدهای سازنده را برای تصمیم گیری های بهتر و شناختِ بیشتر از مشکلات و کمبودها بکار می گیریم و از کنار مطالبِ غیرمنصفانه نیز بی تفاوت عبور می کنیم، چرا که در کارِ جهادی توقف و توجه به حواشی معنایی ندارد و مردم برای کار و تلاش و گره گشایی از مشکلات به ما اعتماد کرده اند.

قاسم پور در پایان با عذرخواهی از آن دسته از اصحاب رسانه که در توفیقِ میزبانی از آنها در مجموعه شورای شهر حاصل نشد، نشستِ هم اندیشی برگزار شده را آیینی نمادین به جهت به تصویر کشیدن روحِ قدانی پارلمان شهری از همراهی و تعامل و زحماتِ سنگربانانِ عرصه اطلاع رسانی دانست و گفت: پیشکسوتان و بزرگوانی که در نشست حضور داشتند، نمایندهِ تمام اصحاب رسانه استان بودند و قطعاً سال آینده در روز خبرنگار و مناسبت های این چنینی، با پیش بینی فضای مناسب تر، سعی خواهیم کرد تا میزبان خانواده بزرگ مطبوعات کلانشهر کرج باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =