استاندار

استاندار البرز گفت: البرز در اکثر شاخص‌های توسعه‌ای جزء محرومترین استان‌های کشور است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مجتبی عبداللهی در شورای اداری استان البرز که شامگاه پنجشنبه ۱۸ فرودین، به ریاست رییس جمهور، آیت الله رییسی در سالن اجتماعات موسسه اصلاح بذر و نهال کرج برگزار شد، اظهار کرد: خرسندیم از اینکه البرز نوزدهمین مقصد سفر رییس جمهور دولت سیزدهم قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه به طور قطع آیت الله رییسی شناخت و اشراف کاملی به مسائل استان البرز دارند، افزود: در استانی، افتخار میزبانی از شما را داریم که برای هر کیلومتر مربع از آن شهیدی داده‌ایم.  
عبداللهی گفت: استان البرز، با داشتن حدود یک درصد از مساحت کل کشور، حدود سه میلیون نفر از جمعیت کشور را در خود جای داده است. 
وی ادامه داد: وجود بیش از سه هزارو۵۰۰ واحد تولیدی در کنار سایر شاخص‌های اقتصادی باعث شده همه ساله خیل عظیمی از هموطنان برای دستیابی به اشتغال پایدار به این استان گسیل شوند که این امر باعث افزایش نارسایی‌ها در بخش زیرساخت‌های مختلف فرهنگی، بهداشتی، آموزشی و ... شده است.
عبداللهی در ادامه از وجود چهار زندان و کمبود آب شرب و برق در بخش صنعت به عنوان دیگر مشکلات البرز نام برد. 
استاندار البرز گفت: هر چند ضعف‌های زیر ساخت‌های آموزشی، بهداشتی و ورزشی باعث شده در اکثر شاخص‌های توسعه‌ای جزء ضعیف‌ترین و محروم‌ترین استان‌ها باشیم اما این مشکلات هرگز مانع بروز و شکوفایی استعدادهای ارزشمند جوانان این استان نبوده است.
وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در راستای محرومیت زدایی، جلوگیری از فساد و تبعیض و برقراری عدالت اجتماعی گام‌های جدی برداشته، اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌های باالقوه و امکانات باالفعل اعتقاد داریم، مدیریت صحیح منابع موجود می‌تواند بسیاری از مشکلات را از پیش رو بردارد در این راستا مصمم هستیم با استفاده از فضای موجود و تعامل بین دستگاهی، زمینه رفع مشکلات مردم را فراهم کنیم.
استاندار البرز افزود: تلاش مضاعف در جهت تکمیل و اجرای پروژه‌های عمرانی، زیر ساختی، بیمارستانی، افزایش فضای آموزشی با احداث مدارس مورد نیاز با کمک خیرین استان، تلاش در جهت احداث و راه اندازی حداقل هزار تخت بیمارستانی و تلاش در جهت اخذ حقابه مناسب از سدهای موجود استان از جمله مهمترین برنامه‌های مسئولین البرزی در دولت سیزدهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =