44

دانشجوی مرکز علمی و کاربردی شهرداری کرج موفق به کسب مدال طلای جشنواره بین المللی نوآوری و اختراعات ارشمیدس کشور روسیه (۲۰۲۲) شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ پدرام فروغی شاد دانشجوی دانشگاه شهرداری کرج با طرح سیستم کشت عمودی هیدروپونیک گلخانه‌ای تک پمپ قابل چرخش، موفق به کسب مدال طلای جشنواره بین المللی نوآوری و اختراعات ارشمیدس کشور روسیه (مسکو-۲۰۲۲) شد.

سید علی اکبر میروکیلی رئیس مرکز علمی و کاربردی شهرداری کرج، ضمن تبریک کسب این مقام عنوان کرد: بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی ابداعات و اختراعات ارشمیدس در مسکو زیر نظر "سازمان فدرال ثبت مالکیت های معنوی"، "وزارت علوم، تحقیقات و فناوری" و "ریاست جمهوری روسیه" برگزار شده است.

 وی خاطر نشان کرد: پدرام فروغی شاد از دانشجویان مرکز علمی و کاربردی شهرداری کرج است که با همکاری هوشنگ قهاری، زینب مقدم، هانیه قصاب زاده علمداری و نازنین دانشور موسائی در قالب تیم پنج نفره موفق به کسب این مقام شدند.

رئیس مرکز علمی و کاربردی شهرداری کرج بیان کرد: در این نمایشگاه که ۸ الی ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ در شهر مسکو برگزار شد، بیش از ۱۲ تیم دانشجویی، دانش آموزی و همچنین چندین کمپانی در محورهای مختلف از جمله نانوتکنولوژی، زیست فناوری، داروسازی، مهندسی پزشکی، فیزیک، الکترونیک و... از کشور ایران شرکت داشتند که موفق به کسب چند مدال و جایزه ویژه از ارگان‌های ملی و بین المللی شدند. 

 گفتنی است؛ بازدیدکنندگان این گردهمایی شامل تولیدکنندگان، صاحبان صنعت در روسیه، خبرنگاران، طراحان صنعتی خبره، مخترعان، محققان، دانشجویان و دانش آموزان بودند که این ارتباط راه یک ایده نو تا تولید انبوه را برای مخترعان کوتاه می‌کند. 

همچنین هیات داوران این رویداد نیز متشکل از متخصصین در رشته‌های مختلف بوده و پس از بررسی و بازدید طرح‌ها نتایج اعلام و در مراسم اختتامیه که در روز آخر نمایشگاه برگزار شد مدال و جوایز مختلفی اعطا شد.

لازم به ذکر است، این جشنواره بین‌المللی با حمایت وزارتخانه‌های دفاع، آموزش و پرورش، صنایع، علوم و تکنولوژی و توسعه اقتصادی و تجارت فدراسیون روسیه، شهرداری مسکو، آژانس ثبت اختراعات و علائم تجاری روسیه، دانشکده علوم و تکنولوژی دولتی مسکو، WIPO و انجمن‌های مخترعان کشورهای مختلف از سوی مرکز آفرینش‌های علمی و فنی ارشمیدس برگزار شد که در آن مخترعان و نوآورانی از حدود ۱۸ کشور جهان شرکت داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =