سیگار

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: تفکیک زباله از مبدا و مدیریت زباله در مقصد باید با جدیت بیشتری در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمدرضا خسروی در حاشیه پاکسازی دهکده تفریحی و گردشگری باغستان که به مناسبت روز جهانی زمین پاک انجام شد، با اشاره به اینکه زباله‌های پلاستیکی دشمن شماره یک طبیعت و محیط زیست هستند، اظهار کرد: آنچه در میان زباله‌ها کمتر به چشم می‌آید ته‌ سیگار است که همانند زباله‌های پلاستیکی در طبیعت رها شده‌اند.

وی ادامه داد: تا زمانی که ته‌سیگاری که کشیده شده سالم روی زمین بماند مسئله‌ای نیست اما مشکل زمانی شروع می‌شود که فیلتر ته‌سیگار باز شده و سم داخل آن به داخل زمین، آبراه‌ها و رودها و نیز در دریا وارد شود.

این مسئول توضیح داد: تفکیک زباله از مبدا و مدیریت زباله در مقصد باید با جدیت بیشتری در دستور کار قرار بگیرد چون تنها با رعایت این موضوع می‌توان از بروز فاجعه زیست محیطی و نابودی محیط زیست و طبیعت جلوگیری کرد.

گفتنی است پاکسازی دهکده تفریحی و گردشگری باغستان با همکاری جمعی از دوستداران محیط زیست، سازمان‌های مردم نهاد از جمله انجمن نه به ته سیگار، هیئت کوهنوردی و جودو، معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرج صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =