آقای محمدرضااحمدی نژاد

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با رد شایعهِ جذب یک درصدی بودجه عمرانی بزرگراه شمالی در ۸ ماه اخیر، گفت: در دوره مدیریتی شهردار فعلی بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت پیشبرد پروژه تزریق شده که رقم قابل توجهی می باشد.

محمدرضا احمدی نژاد در گفتگو با کرج امروز اظهار داشت: بودجه مصوبِ سال ۱۴۰۰ پروژه نیمه تمام بزرگراه شمالی در حدود ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال (۲۹۰ میلیارد تومان) بوده که بر اساس آمار و مستندات موجود بالغ بر یکهزار و ۳۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی و شهری در سال گذشته توسط شرکت «احداث و بهره برداری کنارگذر شمالی کرج» هزینه شده که جذب حدود ۵۰ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: دفاترِ هزینه ها و حساب های قطعی پروژه در سالِ ۱۴۰۰ تا نیمه اردیبهشت ماه جاری نهایی می شود که پس از آن می توان درباره رقم و درصد دقیق جذب بودجه عمرانی بزرگراه شمالی در سال گذشته سخن گفت و به احتمال قوی بیشتر از ۵۰ درصد خواهد بود لذا هرگونه اطلاع رسانی باید مستندِ به واقعیت ها باشد تا در جامعه ابهام ایجاد ننماید، ضمن آنکه صرفاً در آیتمِ «جذبِ اعتباراتِ تملکی» که آمارِ قطعی سال قبل احصاء شده، ۱۳۵ درصد عملکرد داشته ایم که مازاد بر پیش بینی اولیه است.

معاون شهردار کرج ادامه داد: شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و استاندار محترم در دوره جدید مدیریت شهری کرج همراهی و حمایتِ دلگرم کننده ای در جهت تکمیلِ پروژه بزرگراه شمالی با هدف رفع مشکلات ترافیکی و کاهش آلودگی هوا و صرفه جویی در مصرف سوخت دارند و در سفرِ اخیر ریاست محترم جمهوری اسلامی و اعضای هیئت دولت به استان البرز نیز بر تخصیص اعتبارِ جدید برای تزریق به بزرگراه شمالی تاکید گردید.

بودجه مصوبِ سال ۱۴۰۰ پروژه نیمه تمام بزرگراه شمالی در حدود ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال (۲۹۰ میلیارد تومان) بوده که بر اساس آمار و مستندات موجود بالغ بر یکهزار و ۳۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی و شهری در سال گذشته توسط شرکت «احداث و بهره برداری کنارگذر شمالی کرج» هزینه شده که جذب حدود ۵۰ درصدی را نشان می دهد.

احمدی نژاد تصریح کرد: در شرایطی که روند درآمدزایی و تخصیص بودجه به پروژه ها چه در سطح طرح های دولتی یا مرتبط با شهرداریها با چالش های عدیده ای مواجه گردیده، اتفاقاتِ بسیار خوبی را برای پروژه های کلانِ شهرداری کرج اعم از کنارگذر شمالی شاهد هستیم که در مرحله نخست مربوط به تزریق نقدینگی بالا و در ادامه جذبِ کمک های دولتی برای تسریع در بهره برداری را شامل می شود.

وی عنوان کرد: بزرگراه شمالی یکی از پروژه های استراتژیک، زیرساختی و کلان شهر می باشد که در دوره جدید مدیریت شهری کرج افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال به آن اعتبار تزریق شده و این مهم نشان دهنده اهتمامِ عملی جهت تکمیلِ آن می باشد، ضمن آنکه پیش بینی می شود این رقم در سالِ ۱۴۰۱ بسیار فراتر از این باشد تا بتوانیم مقدماتِ بهره برداری از فاز نخست پروژه را مهیا سازیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در پایان از اتفاقات خوب برای پروژه شامل خریداری کابل های مورد نیاز که طی یک ماه آینده واردِ کشور می شود و رفع معارضین و انجام تملکات مورد نیاز اعم از اراضی مرتبط با سپاه، شرکت هلیکوپتری و ورزان که توافقاتِ کلی آنها صورت گرفته، خبر داد و گفت که بزرگراه شمالی یکی از فعال ترین طرح های در دست اقدام می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =