محمد گروسی

مدیر منطقه یک شهرداری کرج گفت: معابر شیب‌دار محله اسلام آباد پله‌گذاری شد.

محمد گروسی در گفت‌وگو با کرج امروز با اشاره به سیاست مدیریت شهری در رسیدگی به محلات کم برخوردار و یکسان سازی خدمات در تمام سطح شهر همچنین کسب رضایت شهروندان طی سال جاری، اظهار داشت: بازدیدهایی جهت رصد معضلات و رفع آنها در این محلات برنامه ریزی شد و طبق کارشناسی‌های صورت گرفته، اجرای اقداماتی در دستور کار قرار گرفت.

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته در این خصوص گفت: یکی از محلات مورد بازدید، محله اسلام آباد بود، بافت قدیمی محله و تخریب جزئی حاصل از حفاری‌های صورت گرفته در معابر فرعی آن که دارای شیب تندی نیز هستند، شهروندان را در فصول بارش برف و یخبندان با مشکل مواجه کرده بود.

مدیر منطقه یک شهرداری کرج با اشاره به موارد مطرح شده گفت: بر همین اساس نیاز به اجرای پله‌گذاری در معابر فرعی شیب دار اسلام آباد، احساس و این مهم محقق شد.

گروسی همچنین از اجرای عملیات جدولگذاری طی سال گذشته در سطح منطقه یک سخن گفت و با اشاره به اینکه در مجموع دو هزار و ۷۲۶ متر جدول‌گذاری در این منطقه صورت گرفته است، افزود: با توجه به نیاز محله اسلام آباد به جدول‌گذاری، هزار و ۹۳۰ متر جدول‌گذاری در این محله و ۷۹۶ متر جدول‌گذاری نیز در دیگر محلات منطقه اجرایی شد.

اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت در سطح منطقه، از دیگر اقدامات منطقه یک شهرداری کرج بود که مدیر منطقه به آن اشاره کرد و گفت: این عملیات با دو هزار و ۵۵۰ تن آسفالت به متراژ ۳۳ هزار و ۷۸۶ متر در سطح منطقه اجرایی شد که ۱۱ هزار و ۶۵۰ متر از آن در محله اسلام آباد محقق شده است.

ایجاد پاتوق‌های محله در اسلام آباد

گروسی در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد پاتوق‌های محله در منطقه (اسلام آباد) در سال جاری خبر داد و گفت: پروژه پاتوق محله به‌منظور بالا بردن سطح سلامت جسمی و روحی ساکنان محل و افزایش رضایتمندی اهالی و تبدیل زمین‌های بی‌دفاع شهری به مراکز موردنیاز شهروندان اجرا شده است.

وی گفت: در این پاتوق‌ها ضمن اجرای طرح‌های عمرانی و زیرسازی، با ایجاد فضای سبز، نصب نیمکت و ایجاد باکس گل محیطی مناسب جهت استفاده شهروندان فراهم‌شده است.

گروسی یادآور شد: اقدامات خوبی برای زیباسازی منظر شهری، توسعه پاتوق‌های محلی در مناطق به‌ویژه محله‌های کم برخوردار در حال انجام است که علاوه بر تقویت هویت محلی، نقش مؤثری در افزایش سلامت عمومی شهروندان دارد.

احداث پارک سه هزار هکتاری ماندانا در منطقه یک

گروسی در ادامه از ضرورت توسعه فضای سبز و احداث و تجهیز پارک‌ها با هدف زیباسازی منظر شهری همچنین تقویت روحیه شهروندان  سخن گفت و ادامه داد: در این راستا، احداث پارک سه هزار هکتاری ماندانا در لیست اقدامات منطقه طی سال جاری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه پروژه مذکور در بلوار اقاقیا اجرا شده است، اظهار داشت: این پارک شامل مسیر پیاده‌رو به متراژ هزار و ۵۰۰ مترمربع و جدول‌گذاری به متراژ هزار مترمربع بوده و به امکاناتی از جمله سِت تندرستی، نیمکت، سطل زباله و روشنایی محوطه مجهز شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری کرج همچنین به بهسازی و بازسازی پارک‌ها به عنوان دیگر اقدام منطقه اشاره و بیان کرد: در این خصوص پارک آزادگان با اجرای ۸۲۰ متر مربع جدولگذاری و هزار و ۵۶۲ متر مربع پیاده روسازی، پارک یک هکتاری الزهرا با ۹۵۰ متر مربع پیاده رو سازی، ۵۵۰ متر جدولگذاری، نصب صندلی، بازسازی چهار چشمه سرویس بهداشتی، جانمایی ۲۵ عدد سطل زباله و نصب ۳۰ عدد چراغ جهت روشنایی و پارک  بسیج با بازسازی چهار چشمه سرویس بهداشتی، بهسازی شدند.

گروسی در ادامه با اشاره به اهمیت اقدامات ترافیکی در سطح منطقه با هدف ایجاد نظم در تردد و آرامش شهروندان به تشریح این اقدامات در سال جاری پرداخت و گفت: خط کشی محوری به طول ۳۲ هزار متر، جانمایی هزار و ۳۵۰ متر مربع بلوک عابر پیاده و اجرای ۶۰۰ متر مربع سرعتگاه از جمله این اقدامات به شمار می روند.

نصب دو هزار و ۹۰۰ گل میخ، پنج هزار و ۲۰۰ چشم گربه‌ای و ۴۵۰ باتومی، از دیگر اقداماتی بود که مدیر منطقه یک به عنوان عملکرد حوزه ترافیکی طی سال ۱۴۰۰ به آن اشاره کرد و افزود: این عملیات به منظور افزایش ایمنی ترافیکی شبانه با جلب توجه رانندگان به مسیر، تفکیک عبور و مرور و کنترل سرعت خودروها در سطح شهر اجرا شده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه ترافیک منطقه کاشن دو عدد تانک، نصب ۱۳۷ تابلو انتظامی و ۵۳ تابلو اخباری اجرای ۲۰۰ متر مربع استروژن، نصب سه عدد چراغ چشمک زن و نصب ۱۴۰ متر گاردریل انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =