غلام رضا رضوانی

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرج گفت: حدود چهار هزار معتاد متجاهر در سطح شهرستان کرج وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، غلامرضا رضوانی در پنجاهمین جلسه رسمی شورای شهر کرج با اشاره به بخشی از اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی معتادین متجاهر در کلانشهر کرج اظهار کرد: با مصوبه شورای ششم، سالن شهید فخری زاده برای ساماندهی این افراد در اختیار فرمانداری قرار گرفت و تجهیز شد.

وی ادامه داد: تا کنون صرفا جمع آوری معتادین متجاهر به عهده شهرداری بوده و ارائه مابقی خدمات مثل نگهداری به عهده بهزیستی و سایر نهادهای متولی این امر است.

وی توضیح داد: برای نگهداری زنان معتاد متجاهر، خیری فضایی در اختیار شهرداری قرار داده و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز هم وظیفه نگهداری از آنها را به عهده گرفته است.

این مسئول با اشاره به لایحه شهرداری در خصوص دریافت زمینی برای راه اندازی قرارگاه ماده ۱۶ تاکید کرد: در صورت راه اندازی این مرکز تنها بحث جمع آوری زنان معتاد متجاهر مطرح نیست بلکه مباحثی مثل اشتغال، بازگشت به کانون خانواده و ... آنها  هم مد نظر قرار گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود چهار هزار معتاد متجاهر در سطح شهرستان کرج وجود دارد که بیشتر آنها مربوط به شهر کرج هستند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرج ادامه داد: با توجه عدم وجود مرکزی مستقل در کرج برای نگهداری این افراد، معتادین متجاهری که از سطح این شهر جمع آوری می‌شوند، به مرکزی در ماهدشت منتقل می شوند.

رضوانی تاکید کرد: در جلساتی با محوریت ساماندهی معتادین استان، هر شهری ملزم به پرداخت هزینه ساماندهی معتادین خود شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مراکز ساماندهی معتادین باید از فضاهای مسکونی دور باشد، مکانی در کمالشهر جهت ساماندهی معتادین متجاهر مرد در نظر گرفته شده که بناست تجهیز آن با شهرهای اقماری کلانشهر کرج باشد و پرداخت اجاره بها و اقدامات عمرانی آن را هم شهرداری کرج  به عهده بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =