پارک ترافیک

مدیر منطقه هفت شهرداری کرج گفت: بوستان آموزش ترافیک با مساحت ۱۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع تکمیل و هفتم خردادماه به بهره برداری می‌رسد.

عباس کمالی روستا در گفت‌وگو با کرج امروز؛ با اشاره به پیشتازی شهرداری منطقه هفت‌ در توسعه فضای سبزی شهری اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث پارک آموزش ترافیک با متراژ ۱۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع به پایان رسیده و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه این پارک ساعت ۱۷ شنبه (۷خرداد ماه) به بهره برداری می‌رسد،  اضافه کرد: برای تکمیل و بهره برداری از این پارک حدود ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

کمالی روستا در تشریح عملیات اجرایی صورت گرفته در این بوستان، گفت: خط‌کشی عابر پیاده، خط‌کشی ترافیکی، لاین دوچرخه‌سواری، تابلوی هدایت مسیر، علائم ترافیکی، چراغ راهنمایی از اقداماتی است که توسط منطقه در این پارک انجام‌شده است.

وی نصب دوربین‌های نظارتی، دوربین‌های کنترل ترافیک، اتاق مانیتورینگ و اجرای فضای سبز را از دیگر اقدامات صورت گرفته در پارک آموزش ترافیک برشمرد.

مدیر منطقه هفت کرج، هدف از احداث پارک‌های آموزش ترافیک در سطح جامعه را توجیه کودکان، خانواده‌ها و رانندگان نسبت به چگونگی رانندگی، رعایت قوانین و رعایت احتیاط‌های لازم برای کاهش حوادث ترافیکی عنوان کرد.

این مسئول افزود: حل چالش ترافیک در یک شهر در کنار برنامه‌ریزی به آموزش فرهنگ ترافیک هم نیاز دارد و یکی از زیرساخت‌های مهم برای تحقق این هدف وجود پارک‌های ترافیک برای کودکان است تا از کودکی با فرهنگ رانندگی و ترافیک آشنا شوند و جامعه در آینده راننده‌های قانون‌مندی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =