پاتوق محله ای

در خطِ ۴ حصار، در یکی از کم برخورداترین محلاتِ کرج که از فقر سرانه های رفاهی و خدماتی رنج می برد، در دوره ششم شورا و شهرداری این کلانشهر اتفاقاتِ خوبی در حال رقم خوردن می باشد، از جمله تبدیل زمین های خُرد و بزرگ تر مخروبه به عرصه های فضای سبز و پاتوق های محله ای.

به گزارش کرج امروز، فردا جمعه ۶ خردادِ ۱۴۰۱ طرحِ جهادی «جهادِ امید آفرینی» با هدف ارائه خدمات عمرانی، خدماتی، درمانی، فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی، فضای سبز و رفاهی به ساکنین محترم خطِ ۴ حصار با محوریت مدیریت شهری کرج، سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان، جمعیت هلال احمر، دبیرخانه کانون مساجد البرز، گروه های مردمی و... اجرایی می شود.

از مردادِ ۱۴۰۰ تاکنون ده ها تُن آسفالت ریزی در معابر حصار، کاشت فضای سبز، ارتقاء بصری و زیباسازی، نصب سطل های مکانیزه زباله و اجرای طرح های جهادی محله محور در دستِ کار منطقه ده شهرداری کرج قرار گرفته که با استقبال اهالی همراه شده است.

اخیراً نیز طی اقدامی ابتکاری شاهد تبدیل مخروبه های ناشی از تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در خط ۴ حصار به عرصه های فضای سبز و پاتوق های محله ای هستیم که اولین مورد آن طی روزهای اخیر بهره برداری شده و در اختیار شهروندان قرار گرفت؛ مشاهداتِ خبرنگار «کرج امروز» حکایت از استقبال مطلوب ساکنین به ویژه کودکان از نخستین پاتوق محله دارد.

اقدام ابتکاری و با هدف ارتقاء زیباسازی شهری و تقویت نشاط و شادابی شهروندان

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری کرج در همین ارتباط به اقدامی ابتکاری که رضایت خاطر شهروندان را به همراه داشته اشاره کرد و گفت: طی اقدام ابتکاری و با هدف ارتقاء زیباسازی شهری و تقویت نشاط و شادابی شهروندان، برخی اراضی در خط ۴ حصار که قبلاً با رفع ساخت و سازهای غیرمجاز آزادسازی شده و به محل رهاسازی زباله و نخاله شده بودند، با اجرای طرح گلکاری فلاورباکس به عرصه فضای سبز افزوده می شوند.

سید احمد حسینی افزود: در همین راستا، با انجام عملیات خاکبرداری و آماده سازی، طرح گلکاری فلاورباکس به منظور استفاده بهینه از زمین های جانمایی شده اجرایی گردید و بخشی نیز در حال انجام است تا شهروندان به جای مشاهده صحنه های زشت ناشی از تجمع زباله و پرسه زنی حیوانات موذی و مزاحم در آنجا و متعاقباً تولید مشکلات بهداشتی و اجتماعی، از زیبایی و طراوت حاصل از فضای سبز و گلکاری لذت ببرند.
این مسئول همچنین از ساختِ «پاتوق محله» در راستای تقویتِ تعاملات اجتماعی شهروندان در اراضی آزادسازی شده بناهای تخریبی که مساحت بیشتری دارند، خبر داد و گفت که این مهم با هدف تقویت نشاط اجتماعی، ارتقاء بصری شهر و پاسخگویی به نیازهای عاطفی و معنوی ساکنین در دستور کار منطقه ده شهرداری کرج قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =