احمدی نژاد

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با اشاره به اینکه ساخت یک تقاطع غیر همسطح به تنهایی مشکل ترافیک را رفع نمی‌کند، گفت: مهمترین راهکار رفع ترافیک، اصلاح شبکه معابر شهری است.

به گزارش کرج امروز، محمدرضا احمدی نژاد در گفت‌وگو با برنامه رادیویی البرز من سلام به تشریح اقدامات مدیریت شهری در حوزه عمرانی پرداخت.

وی در خصوص جزئیات پروژه زیرگذر ۹ دی اظهار داشت: در شبکه معابر شهر کرج برابر طرح جامع حمل و نقل ترافیک، احداث چند تقاطع غیر همسطح پیش بینی شده بود که زیرگذر ۹ دی یکی از آن‌ها بود.

این مسئول ادامه داد: عملیات ساخت این پروژه که به‌صورت روگذر شرقی_ غربی پیش‌بینی‌شده بود در سال ۹۹ آغاز شد ولی بر اساس تصمیم‌گیری‌هایی در زمان آغاز فعالیت پروژه اخذ شد، این پروژه به زیرگذر تغییر طرح پیدا کرد و عملیات اجرایی آن نیز به تاخیر افتاد.

معاون فنی عمرانی شهرداری کرج طول کلی زیرگذر را ۶۰۰ متر اعلام کرد و افزود: این تقاطع غیر همسطح ۳ لاین رفت و برگشت دارد و با توجه به اینکه برای جبران حرکت‌های گردشی موفق به تملک اراضی برای لوپ‌های پروژه نشدیم، با ایجاد دو لوپ غیر همسطح روی پل سعی در تأمین نیاز پروژه کردیم.

احمدی نژاد بابیان اینکه احداث زیرگذر ۹ دی با ۹۵ میلیارد تومان هزینه و ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان، مسیر کریدور غربی _شرقی را که پیش‌ از این به خیابان شهید بهشتی محدود بود، تسهیل می‌کند، عنوان کرد: این زیرگذر، تراکم قابل‌ملاحظه‌ای از ترافیک خیابان شهید بهشتی را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هرکاری که به عنوان پروژه انجام می‌شود ساخته دست انسان است و دارای نواقصی است، توضیح داد: گاهی این نواقص بنیادین است و ماهیت پروژه را با مشکل مواجه می‌کند و گاهی ظاهری است که حاصل از خطاهاست.

این مسئول اضافه کرد: به طور کلی ساخت یک تقاطع نمی‌تواند مشکلات ترافیکی را رفع کند و شبکه معابر باید اصلاح شود تا شاهد ترافیک در شهر نباشیم اما این تقاطعات می‌تواند در روان سازی ترافیک در یک محدوده نقش بسزایی داشته باشد.

معاون فنی عمرانی شهرداری کرج در ادامه صحبت‌های خود به سوال مجری در خصوص ایرادات هندسی برخی پروژه‌ها در سطح شهر پاسخ داد و یادآور شد: جمع آوری برخی از این پروژه‌ها مانند دوربرگردان شهید حیدرخانی که به لحاظ هندسی دچار اشکالاتی است و هزینه‌های سنگینی بابت معارضات ملکی برای شهرداری دارد، شهر را با مشکل روبرو نمی کند.

وی همچنین در پاسخ به ادامه سوالات مجری برنامه به سیستم جمع آوری آب‌های سطحی در زیرگذر ۴۵ متری گلشهر اشاره کرد و گفت: رفع مشکلات آبگرفتگی در این محدوده در دستور کار است.

بزرگراه شمالی ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

احمدی نژاد در ادامه صحبت های خود پیشرفت فیزیکی بزرگراه شمالی را ۶۵ درصد اعلام کرد و افزود: قسمت عمده عملیات خاکی پروژه تقریبا انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پل B۲ و B۰ کلید اتصال ما به بزرگراه شهید خرازی یا امتداد همت به سمت کرج است، عنوان کرد: پل B۰ در چارچوب کارهای شهرداری نبود، در سنوات گذشته و طبق توافقی که با وزارت راه صورت گرفت، مقرر شد شهرداری کرج عملیات اجرایی آن را به اتمام برساند.

احمدی نژاد ادامه داد: حسب دستور شهردار کرج، اسناد مناقصه آن با رویکردی که بتوانیم تا اواسط سال آینده قطعه اول آن را به بهره برداری برسانیم، آماده شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با بیان اینکه شهردار کرج پلن دیگری نیز برای اجرای پروژه بزرگراه شمالی دارد، گفت: این پلن شامل افتتاح قطعه میانی حد فاصل پل B۲ تا B۴ می‌شود که در صورت تحقق این مهم، قطعه‌ای از بزرگراه شمالی که داخل شهر است به بهره برداری می‌رسد.

احمدی نژاد در تشریح مسیر پروژه بزرگراه شمالی گفت: امتداد بزرگراه شهید خرازی به خط ۴ حصار می‌رسد، با یک تقاطع غیر همسطح از روی رودخانه کرج رد می‌شود، در تقاطع بلوار آیت الله طالقانی تبادل دارد، این تبادلات ادامه پیدا می‌کند و پروژه در نزدیکی بهشت سکینه به اتوبان تهران کرج قزوین متصل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =