افتتاح بوستان ترافیک

مدیر منطقه هفت شهرداری کرج از اجرای پروژه اتصال بلوار باغستان به جاده آتشگاه با هدف توسعه گردشگری و کاهش ترافیک در ایام تعطیل با اعتبار 30 میلیارد ریالی در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس کمالی روستا عصر امروز - شنبه 7 خرداد 1401- در آیین بهره برداری از پروژه بوستانِ آموزش ترافیک به مساحت 13 هزار مترمربع و ارزش ریالی 62 میلیارد ریال که با حضور روسای پلیس راهور استان البرز و شهرستان کرج، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و اعضاء شورای برنامه ریزی، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، اصحاب رسانه، خانواده های معظم شهداء، جانبازان و شهروندان برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: پارک موضوعی آموزش ترافیک با مساحت ۱۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع در ضلع شمالی بوستان نرگس افتتاح شد.

به گفته این مسئول، پارک ترافیک با نمای کوچکی از شهر بهترین روش آشنا کردن کودکان و نوجوانان با موضوع ترافیک است تا کودکان لزوم رعایت حق تقدم و مفاهیم هریک از علائم ترافیکی و قوانین راهنمایی و رانندگی را درک کنند.

کمالی روستا عنوان کرد: احداث این بوستان در عرصه‌ای با مساحت ۱۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع در بخش تجهیزات ترافیکی از ابتدای سال ۱۴۰۰ با صرف اعتبار ۶۲ میلیارد ریالی آغاز و امروز در اختیار شهروندان قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه معضلات ترافیکی امروزه گریبان گیر کلان‌شهرهای کشور شده، افزود: این موضوع موجب شده شهرداری‌ها کنترل و سازمان‌دهی ترافیک شهر را در اولویت اقدامات خود قرار دهند. ‌

این مسئول در ادامه سخنان خود به بیان اقدامات و امکانات صورت گرفته در این پارک پرداخت و گفت: اجرای خط‌کشی محوری به طول سه هزار و ۲۰۰ متر و بلوک عابر پیاده به متراژ ۱۸۳ مترمربع همچنین رنگ‌آمیزی سطحی پیست دوچرخه به طول یک هزار مترمربع و شبکه دوچرخه از اقدامات صورت گرفته در این پارک است.

همچنین نصب ۶۲ عدد تابلو انتظامی و ۱۶۱ عدد گل‌میخ پلاستیکی، ۱۸۳ عدد استوانه ایمنی و رنگ‌آمیزی سرعت کاه مجازی به طول ۳۲ مترمربع همچنین نصب برج نوری و دستگاه‌های گیرنده رادیوی از اهم اقداماتی است که در پارک موضوعی آموزش ترافیک انجام‌شده است.

مدیر منطقه هفت کرج در ادامه به بیان پروژه‌هایی که در سال جاری در این منطقه برنامه‌ریزی و در حال اجرا است، اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود اجرای پروژه های عمرانی در جهت کاهش مشکلات شهروندان و تأمین رفاهیات آنان به‌ویژه مناطق کم برخوردار باشد.

وی اجرای عملیات بهسازی و جمع‌آوری کانال فرشید فر در محله حیدرآباد، با پیشرفت ۳۰ درصدی و احداث پارک معراج با مساحت حدود دو هکتار که در حال حاضر ۵۰ درصد آن انجام‌شده را از پروژه‌های این منطقه در سال ۱۴۰۱ برشمرد و ابراز امیدواری کرد با حمایت و پیگیری شورای شهر و شهردار کرج در سال جاری در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

کمالی روستا همچنین از اجرای پروژه اتصال بلوار باغستان به جاده آتشگاه خبر داد و گفت: این پروژه بااعتبار سه‌میلیاردی نقش مؤثری در کاهش ترافیک این محدوده در ایام تعطیل را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =