اعتصامی

رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج گفت: راه اندازی کارخانه زباله سوز نیاز به طرح مصوب و چکش کاری کارشناسی و فنی دارد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، سید مرتضی اعتصامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱) در جلسه بررسی شرایط راه اندازی کارخانه (نیروگاه) زباله سوز البرز که با حضور مجتبی حاجی قاسمی دبیر اول شورای اسلامی شهر، رامین بیرجانی رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهردار و سرمایه گذار بخش خصوصی برگزار شد، اظهار کرد: اولویت اول کمیسیون خدمات شهر، سلامت و محیط زیست اصلاح فرایند جمع آوری، حمل و دفن زباله است تا شاهد ساماندهی و تغییر فضای بصری شهر در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در بحث مدیریت پسماند از ادوار گذشته موانعی پیش آمده و همین امر باعث شده طرح‌های این حوزه به درستی اجرایی نشود.

این مسئول با اشاره به ضرورت اجرای طرح جمع آوری یک روز در میان زباله از مقابل درب منازل شهروندان توضیح داد: اگر این اتفاق تا پایان این دوره از مدیریت شهری بیفتد، به عنوان اقدامی ماندگار در ذهن شهروندان باقی می‌ماند.

اعتصامی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی احداث کارخانه زباله سوز البرز اولویت اول مدیریت شهری نیست، گفت: نه اینکه این اقدام اثرگذار نباشد ولی در رده سوم و چهارم اولویت‌های تعیین شده قرار دارد.

اعتصامی ابراز کرد: سرمایه گذار متقاضی راه اندازی کارخانه زباله سوز به دنبال انتقال بخشی از زباله های تولیدی البرز به استان‌های همجوار است که با توجه به اینکه برای حمل زباله فواصل استانداردی مشخص شده، قطعاً محیط زیست برای انتقال زباله از البرز محدودیتهایی ایجاد می‌کند.

احداث کارخانه زباله سوز البرز نیاز به طرح مصوب دارد

وی با اشاره به اینکه احداث کارخانه زباله سوز البرز نیاز به طرح مصوب دارد، توضیح داد: تاکنون دو جلسه با سرمایه گذار این کارخانه برگزار شده ولی صرفاً مواردی به صورت شفاهی مطرح و مدلی در خصوص جزئیات این پروژه از شرایط زیست محیطی تا سایر موارد مطرح نشده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهر، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج افزود: تا زمانیکه طرح جامعی برای این پروژه تدوین نشود و چکش کاری آن در کمیسیون تخصصی شورای شهر کرج انجام نشود، به نتیجه عملی نخواهیم رسید.

وی ابراز کرد: برنامه اجرایی برای راه اندازی این کارخانه باید شفاف و روشن باشد تا با بررسی و تغییر اصولی و علمی طرح اولیه، بتوانیم به روزی فکر کنیم که کارخانه زباله سوز در البرز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =