محمدی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرج گفت: تحول اساسی در شهرداری از مسیرِ اصلاحات در منابع انسانی به خصوص آموزش‌ پرسنل میگذرد و دوره های آموزشی ارائه شده توسط اداره آموزش باید بتواند موجب تغییر اساسی در ارتقاء کیفیت خدمات و کار کارشناسی، رفع ایرادات و گلوگاه ها و اعمال مدیریت مناسب شود.

به گزارش کرج امروز، حمیدرضا محمدی در جلسه "تبیین تقویم آموزشی سال ۱۴۰۱ شهرداری کرج"، مسئولیت حساس و خطیر اداره آموزش در تحول شهرداری کرج را یادآور شد و با بیان اینکه، آموزش در شهرداری با کمک اعضای شورای اسلامی شهر و مدیریت شهرداری در مسیر درستی قرار گرفته است، گفت: برنامه ریزی مناسب، اقناع مدیریت کلان را فراهم نموده و موجب جلب همکاری بیشتر ذینفعان و سیاست گذاران این حوزه خواهد شد و عبور از چالش‌ها را نیز راحت تر می کند.

وی، لحاظ کردن نقطه نظرات مدیران و دیدگاه‌ و پیشنهادات اعضای شورای اسلامی شهر را در انتخاب دوره‌های آموزشی مثبت ارزیابی کرد و افزود: دوره‌های پیشنهاد شده بایستی مساله محور باشد و نیازی را از منطقه و سازمان برطرف کند.

تعیین اولویت‌ها در ارائه مباحث آموزشی اهمیت دارد

محمدی در ادامه افزود: آموزش‌ها باید چالش‌ها و بحران‌های سازمانی را رفع کند؛ بر این اساس تعیین اولویت‌ها برای افزایش سطح دانش در محیط کار بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه آموزش‌ باید قابلیت کارشناسان را جهت حل مسائل و چالش های جاری سازمان تغییر دهد، گفت: به عنوان مثال هم اکنون "تامین منابع درآمدی و مدیریت هزینه" از جمله موضوعات مهمی است که پرداختن به آن‌ از طریق ارائه مباحث آموزشی متناسب ‌می‌تواند تمامی حوزه های مرتبط شهرداری را متحول کند.  

کارشناسان اداره آموزش برای ارزیابی اثر گذاری دوره آموزشی به این پرسش پاسخ دهند که مبحث انتخابی آموزشی تا چه اندازه زمینه‌ساز تحول در شهرداری شده است؟  

محمدی از دیگر اهدافی که توسط اداره آموزش می‌توان به آن دست یافت را تلاش برای ارتقای سطح توانمندی ادارات شهرداری در افزایش جلب مشارکت‌های مردمی عنوان کرد و افزود: با رسیدن به سهم بالایی از مشارکت مردمی در اداره شهر می‌توان بسیاری از مشکلاتی که شهر هم اکنون با آن مواجه است را حل کرد.  

 وی ادامه داد: حضور و مشارکت مردم، همکاری و همراهی آن‌ها نقش به‌سزایی در کاهش تخلفات شهرسازی، کاهش تولید زباله، کاهش مشکلات ترافیکی را داراست و منجر به افزایش سرمایه اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی در شهر با هزینه کمتر خواهد شد.  

 محمدی، مبنای فعالیت اداره آموزش شهرداری کرج را بهسازی، توسعه و بالندگی سازمانی و افزایش دانش نیروی انسانی خواند و با اشاره به تلاش های خوبی که صورت گرفته است خواهان تلاش برای ایجاد تغییرات اساسی در ارتقاء نقش آموزش در تمام ماموریت های اصلی شهرداری شد.  

نقش اداره آموزش در ایجاد حال خوب شهرداری

 معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرج اظهار کرد: حال شهرداری و شهروندان باید با ارائه خدمات مطلوب خوب شود و حوزه آموزش در این مسیر می‌تواند بسیار نقش‌آفرین باشد. تعریف بسته‌های آموزشی مناسب و کیفی برای حوزه‌های مختلف راهکاری است که می‌توان در این خصوص ارائه داد.

محمدی از اداره آموزش به عنوان اصلاح‌گر بزرگ یاد کرد و افزود: مسیر آموزش، مسیر اصلاح و منشاء اقدامات مهم با روش‌های علمی است.

تولید محتوی با کیفیت آموزشی، در دسترس بودن دوره ها، توانمند سازی کارکنان در مهارت های کلیدی مورد نیاز سازمان و ارزیابی مستمر و حرفه ای از نتایج آموزش های برگزار شده از دیگر موضوعات مهم این حوزه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =