رشیدی

مدیر منطقه ۸ شهرداری کرج با تاکید بر اینکه در این دوره از مدیریت شهری تمرکز بر اتمام طرح‌های نیمه تمام است، گفت: شهرداری تلاش دارد از امکانات و بودجه در اختیار به بهترین شکل استفاده کند تا پروژه‌هایی که میتواند باری از دوش شهر بردارد را به بهره برداری برساند.

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با کرج امروز با اشاره به اینکه در این دوره از مدیریت شهری، اقدامات منطقه هشت بر افزایش کمی و کیفی خدمات رسانی به شهروندان متمرکز شده، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات این منطقه پیگیری برای تکمیل و بهره برداری از پروژه زیرگذر ماهان – آزادی بوده است.

وی ادامه داد: اولین قرارداد این پروژه در سال ۹۸ منعقد شد ولی به دلایلی تغییرات اعمال شده در طرح مصوب، عملیات عمرانی آن از اواخر سال ۹۹ آغاز و پیش از روی کار آمدن مدیریت شهری جدید در سال ۱۴۰۰، حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی ادامه داد: طی چند ماه گذشته اهتمام جدی ای برای تکمیل این زیرگذر که نقش به سزایی در کاهش ترافیک خیابان شهید بهشتی دارد، صورت گرفت و سوم خرداد ماه امسال شاهد بهره برداری از آن بودیم.

رشیدی توضیح داد: هرچند برای احداث این پروژه بیش از ۱۰۰ میلیاردتومان اعتبار هزینه شده ولی ارزش .اقعی این پروژه ۱۳۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: با بهره برداری از این پروژه، بخش عمده‌ای از بار ترافیکی خیابان شهید بهشتی کاهش می یابد و شهروندان بدون نیاز به تردد از این مسیر مواصلاتی، می توانند به سمتِ غرب کرج و محدوده باغستان و میدان خوارزمی تردد ‌کنند.

این مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه در این دوره از مدیریت شهری تمرکز بر اتمام طرح‌های نیمه تمام است، گفت: شهرداری تلاش دارد از امکانات و بودجه در اختیار به بهترین شکل استفاده کند تا پروژه‌هایی که میتواند باری از دوش شهر بردارد را به بهره برداری برساند.

جذب ۱۲۷ درصدی بودجه مصوب

رشیدی با اشاره به وضعیت بودجه این منطقه در سال ۱۴۰۰ افزود: در مجموع درآمد نقدی و تهاتری این منطقه ۱۸۱ میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان بود این درحالی است که بودجه مصوب سال گذشته این منطقه حدد ۱۴۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده بود.

وی اضافه کرد: با این اوصاف ۱۲۷ این منطقه سال گذشته موفق شده ۱۲۷ درصد بودجه مصوب خود را جذب کند.

مدیر منطقه هشت شهرداری کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود به عملکرد این منطقه در حوزه خدمات شهری اشاره کرد و گفت: طی این مدت روزانه حدود ۱۰۰ تن زباله از سطح محلات این منطقه جمع آوری شده است.

وی افزود: علاوه بر این، طی این مدت بیش از دو میلیون متر مربع از معابر و خیابان‌های این منطقه تنظیف و روفت و روب می‌شود.

به گفته رشیدی، طی این مدت ۲۲ هزار متر مربع از کانالاها و انهار این منطقه لایروبی و شستشو، ۲۰ هزار متر مربع از زمین‌های بایر تسطیح و ۲۲ هزار تن خاک و نخاله هم جمع آوری شده است.

وی ابراز کرد: در بازه زمانی مذکور، ۷۵ مورد سطل زباله مکانیزه جدید در خیابان‌ها و معابر مختلف این منطقه نصب شده است.

وی از طرح جهادی محله به محله به عنوان یکی دیگر از اقدامات اثرگذاری این دوره از مدیریت شهری نام برد و گفت: این طرح در ۱۲ محله از این منطقه اجرایی شده است.

مدیر منطقه هشت شهرداری کرج بخش دیگری از توضیحات خود را به ارائه آمار پروانه‌های ساختمانی این منطقه در بازه ۳۰۰ روزه اختصاص داد و گفت: طی این مدت ۷۲ مورد پروانه احداث واحد مسکونی، ۱۴ مورد تجاری –مسکونی، پنج مورد تجاری – اداری، ۲۴ پروانه احداث بنا، ۴۴ مورد تجدید بنا، ۱۳ مورد تمدید پروانه، ۱۰ مورد تجدید بنا و ۷ مجوز دیوار کشی صادر شده است.

وی با وضیح عملکرد ترافیکی این منطقه گفت: ۱۵۴۰ متر مربع رنگ آمیزی سرعت گیر و کف نویسی، ۱۱۸۰ متر رنگ آمیزی بلوک و گذرگاه عابر پیاده، نصب ۳ هزار عدد چشم گربه‌ای، ۲۸۰۰ عدد گل میخ، ۵۰۰ عدد استوانه ایمنی و ترافیکی، ۱۷ عدد چراغ چشمک زن، ۲۳۴ مورد تابلوی اخباری و اخطاری، ۱۷ مورد کاشن تانک و ۵ مورد شبکه ایمنی و ترافیکی، بخشی از عمکرد این حوزه بوده است.

توزیع بیش از ۲هزارو ۴۳۰ تن آسفالت در سطح منطقه هشت

رشیدی بابیان اینکه توزیع و بهسازی آسفالت از مهمترین مطالبات ساکنان همه مناطق شهری است، افزود: طی این مدت بیش از دو هزارو ۴۳۰ تن آسفالت در ۲۹ هزار متر مربع از معابر اصلی و فرعی این منطقه توزیع شده و در کنار آن عملیات اجرای چهار هزار و ۶۵۰ متر مربع جدولگذاری کانیوو هم به اتمام رسیده است.

وی همچنین از ۱۰ هزار متر مربع طراحی و رنگ آمیزی دیوار، مرمت ۲۰۰ مورد تابلوی معابر، رنگ آمیزی ۲۵۰ مورد تابلوی معرفی کوچه، جمع آوری ۱۵۰ مورد بنر تبلیغاتی، امحاء ۲۰ مورد دیوار نویسی، جمع آوری ۸۵ مورد تابلوی LED، نصب ۱۱۰ مورد تابلوی معرفی کوچه، رفع ۴۹ مورد خاموشی، جمع آوری ۵۷ داربست و زنگ آمیزی عرشه پل روحانی و آزادگان به عنوان بخشی از عملکرد ۳۰۰ روزه حوزه زیباسازی این منطقه نام برد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه ساکنان این منطقه برای انعکاس مشکلات و بیان مطالبات خود ارتباط تنگاتنگی با سامانه ۱۳۷ دارند، افز.د: از مرداد سال گذشته تا اردیبهشت امسال در مجموع، ۵ هزارو ۲۶۴ تماس با سامانه ۱۳۷ برقرار شده که به ۴ هزارو ۹۶۸ مورد از آنها پاسخ داده شده است.

مدیر منطقه هشت شهرداری کرج گفت: بیشترین موضوع پیام‌های شهروندی (۸۶۸ مورد) به بحث بهسازی وضعیت آسفالت معابر این منطقه اختصاص داشت.

وی ادامه داد: مباحث مرتبط با خدمات شهری و پارک‌ها و فضای سبز نیز از دیگر موارد پرتماس با سامانه ۱۳۷ بوده است.

گلکاری و درختکاری در طرح استقبال از بهار

رشیدی در ادامه به عملکرد ۳۰۰ روزه این منطقه در حوزه فضای سبز هم اشاره کرد و افزود: کاشت بیش از ۳۰۰۰ مترمربع گل فصلی ، ۷۰ هزار گلدان گل شب بو ، ۱۰۰۰ جعبه گل بنفشه ، ۱۲۰۰۰ گلدان گل همیشه بهار و ۷۰۰۰ نهال اقداماتی بود که در طرح استقبال از بهار صورت گرفت.

وی گفت: گل‌کاری فصلی در کنار گل‌کاری دائمی همه‌ساله در سه مرحله بهار، تابستان و پاییز انجام می‌شود و این منطقه در کنار کاشت انواع گل‌های فصلی و دائمی، کاشت درخت و درختچه را نیز در دستور کار دارد.

این مسئول تاکید کرد: علاوه براین، همزمان با روز درختکاری نیز بیش از ۲ هزار اصله درخت بین شهروندان این منطقه توزیع شد.

وی اضافه کرد: جمع آوری چمن فرسوده، بارسازی سرویس بهداشتی پارکهای سطح منطقه، جمع آوری کفپوش و لوازم بازی فرسوده، کارگذاری ده ها پایه چراغ جهت تامین روشنایی منطقهف کاشت بیش از ۱۰ هزار اصله نهال در معابر و خیابان‌های این منطقه بخشی از اقدامات حوزه فضای سبز این منطقه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =